16.08.2017 - 14:11
MADRID, 16 (EUROPA PRESS)
La meitat dels espanyols (50,4%) ven coses que no utilitza a través d’aquestes plataformes de segona mà per aconseguir diners extres, segons el comparador en línia Rastreator.
Les dones serien més actives en aquest tipus de vendes (53,8%), respecte als homes (47,2%). Els joves entre 18 i 24 anys destaquen com el col·lectiu que en major proporció ven en línia coses que no utilitza per aconseguir diners addicionals (56,9%), més de sis punts sobre la mitjana i superant en més de 17 punts els adults entre 55 i 65 anys, que recorren a aquesta mesura un 39,4%.
La venda a través de plataformes de segona mà és una activitat més habitual en municipis de més de 200.000 habitants (53,3%), enfront de municipis de menys de 50.000 habitants (48,1%). Per regions, destaquen la Comunitat Valenciana (58,5%), les Balears (57,1%) i Andalusia (56%) com les comunitats autònomes en les quals un percentatge més important de la seva població ven les coses que no utilitza per aconseguir diners extres, enfront d’Aragó (27,6%) i les Canàries (39,8%), les que menys.
COMPRA
En el cas de la compra a través de plataformes de segona mà el percentatge és una mica inferior (45,3%). En aquest cas són els homes (43,6%) els que recorren més a això enfront de les dones (44,2%). L’edat segueix sent un factor decisiu en aquestes noves formes de consum.
El 57% dels joves entre 18 i 24 anys afirma que compra coses en plataformes de compravenda de segona mà, 24 punts percentuals per sobre dels adults entre 55 i 65 anys (33,3%). Les franges compreses entre 25 i 34 anys (52,9%), 35 a 44 anys (49,9%) i 45 a 54 anys (37,5%) va descendint el seu interès en la compra de segona mà.
L’anàlisi per comunitats autònomes revela que són els habitants de les Balears (54,8%) els que més compren a través de segona mà, seguits pels d’Andalusia i Extremadura (53,3% tots dos), enfront dels d’Aragó (31%), Castella i Lleó (34,3%) i Euskadi (36,4%), els que menys.
CANVI DE PARADIGMA DE CONSUM
Els espanyols estarien modificant els seus hàbits de consum i estalvi a mesura que ha evolucionat la tecnologia incrementant l’ús de plataformes de segona mà, segons el IV Estudi de Comparació Online cap a l’Estalvi Intel·ligent elaborat pel comparador en línia Rastreator.
Així, el 76,5% de la població, especialment la franja de 35 a 44 anys, assegura que prefereix viure més experiències i posseir menys coses. Les persones amb estudis superiors declaren majoritàriament (79%) la seva preferència per les experiències enfront de les coses, respecte al 73,7% dels estudis mitjans i el 73,4% dels estudis bàsics.
Per comunitats autònomes, destaquen Extremadura (88,9%), les Balears (85,7%) i Castella-la Manxa (83,8%) com els que més valoren les experiències, enfront d’Astúries (65,2%), el País Basc (69,3%) i Aragó (70,7%) amb un perfil més materialista en comparació a la resta.
El conseller delegat de Rastreator.com, Fernando Summers, afirma que el consumidor espanyol “evoluciona” any a any i és ja “molt conscient” que comparadors en línia són una eina “molt útil” a l’hora de buscar ofertes i escollir la més adequada. Per tant, les plataformes de compravenda de segona mà s’estan convertint en una altra eina a tenir en compte per triar el “millor consum possible” segons les seves necessitats i estalviar.