La inversió publicitària a la ràdio catalana puja un 6,5% l’últim any

  • La inversió publicitària en la ràdio catalana ha crescut un 6,5% durant el 2015, quan es van invertir 47,1 milions, respecte als 44,1 de l'any anterior, segons apunta l'Informe de la situació de la ràdio a Catalunya de l'Associació Catalana de Ràdio (ACR) fet públic aquest dijous en un comunicat.

VilaWeb
Redacció
16.06.2016 - 18:36

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

La inversió publicitària en la ràdio catalana ha crescut un 6,5% durant el 2015, quan es van invertir 47,1 milions, respecte als 44,1 de l’any anterior, segons apunta l’Informe de la situació de la ràdio a Catalunya de l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) fet públic aquest dijous en un comunicat.

Portat a terme per la consultora MediaHotLine, l’informe constata que durant el 2015 i per segon any consecutiu els índexs principals de mesura de l’activitat radiofònica han estat positius, ja que han pujat la inversió, l’audiència i la contractació.

L’audiència de la ràdio ha arribat al 61,9% de la població, fet que suposa 1,3 punts més que durant l’any anterior i un 11,4% més que el 2007, quan es va començar a elaborar el citat informe.

A Catalunya, hi ha més de quatre milions d’oients de ràdio, dels quals 3,1 han sentit algun dels programes en català de les diferents cadenes.

Segons el document, cap altre suport, amb excepció d’internet, superen la ràdio en creixement de penetració, i mentre que la televisió guanya un 0,7% d’audiència, la resta de suports perden audiència.

14,3% DE LA INVERSIÓ PUBLICITÀRIA

L’autor de l’informe, Enric Yarza, ha remarcat que la ràdio catalana capta un 14,3% del total de la inversió publicitària dels mitjans catalans, fet que suposa una xifra “notablement superior” que la mitjana de la ràdio a tot l’Estat.

El document també destaca un canvi de tendència en la contractació tant de personal laboral com de col·laboradors mercantils, ja que l’abril del 2016 les diferents cadenes i emissores de ràdio privada contractaven 595 persones –un 67% laborals i un 33% col·laboradors–, un 5% més que l’any anterior.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Fer-me'n subscriptor