16.06.2016 - 18:36
BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)
La inversió publicitària en la ràdio catalana ha crescut un 6,5% durant el 2015, quan es van invertir 47,1 milions, respecte als 44,1 de l’any anterior, segons apunta l’Informe de la situació de la ràdio a Catalunya de l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) fet públic aquest dijous en un comunicat.
Portat a terme per la consultora MediaHotLine, l’informe constata que durant el 2015 i per segon any consecutiu els índexs principals de mesura de l’activitat radiofònica han estat positius, ja que han pujat la inversió, l’audiència i la contractació.
L’audiència de la ràdio ha arribat al 61,9% de la població, fet que suposa 1,3 punts més que durant l’any anterior i un 11,4% més que el 2007, quan es va començar a elaborar el citat informe.
A Catalunya, hi ha més de quatre milions d’oients de ràdio, dels quals 3,1 han sentit algun dels programes en català de les diferents cadenes.
Segons el document, cap altre suport, amb excepció d’internet, superen la ràdio en creixement de penetració, i mentre que la televisió guanya un 0,7% d’audiència, la resta de suports perden audiència.
14,3% DE LA INVERSIÓ PUBLICITÀRIA
L’autor de l’informe, Enric Yarza, ha remarcat que la ràdio catalana capta un 14,3% del total de la inversió publicitària dels mitjans catalans, fet que suposa una xifra “notablement superior” que la mitjana de la ràdio a tot l’Estat.
El document també destaca un canvi de tendència en la contractació tant de personal laboral com de col·laboradors mercantils, ja que l’abril del 2016 les diferents cadenes i emissores de ràdio privada contractaven 595 persones –un 67% laborals i un 33% col·laboradors–, un 5% més que l’any anterior.