01.07.2016 - 22:00
|
Actualització: 02.07.2016 - 00:48
Mentre la campanya presidencial als Estats Units s’escalfa, Facebook s’esforça per mostrar la seva neutralitat, un assumpte cada vegada més urgent per a la xarxa social mentre segueixen apareixent evidències del seu poder.
Estudis recents han mostrat que Facebook té una influència política extraordinària. Segons una investigació que es publicarà el mes d’agost a ‘Journal of Communications‘, quan la gent etiqueta els seus amics a Facebook en recordatoris de votació, l’assistència a les urnes augmenta del 15 al 24%.
Durant les primàries presidencials estatunidenques d’aquest any, un recordatori a Facebook que va informar les persones que s’acostava el termini límit per registrar-se per a la votació en el seu estat i va aportar un enllaç, va ajudar a generar un augment de gairebé 650.000 nous registres de votants només a Califòrnia, segons el Secretari d’Estat estatal, Alex Padilla.
Al Regne Unit, un recordatori a Facebook dies abans del termini de registre per al referèndum, que va decidir la sortida del país de la Unió Europea, va dur 186.000 persones a registrar-se per Internet per votar, segons el Govern.
‘Generalment, aconseguir que les persones vagin a votar podria modificar una elecció nacional’, diu Katherine Haenschen, estudiant de doctorat de la Universitat de Texas, Austin, i autora de l’estudi.
Facebook va ser acusada fa setmanes de biaix ideològic contra Donald Trump i en general el Partit Republicà i l’empresa intenta ara mantenir una aparença de neutralitat que és qüestionada per molta gent