04.11.2015 - 12:00
|
Actualització: 05.11.2015 - 07:19
La indústria de l’automoció reclama a les administracions que ara no es “demonitzin” els motors dièsel arran de la crisi dels motors trucats de Volkswagen. Així ho ha manifestat el president de l’Associació Espanyola de Fabricants de Cotxes (Anfac), José Luis López-Schümmer, durant la inauguració aquest dimecres de la XXX Trobada del Sector de l’Automoció de l’IESE. López-Schümmer ha apuntat que “el dièsel és fonamental per complir amb les emissions de CO2” que fixa la UE per limitar els efectes de la indústria de l’automoció sobre el canvi climàtic, ja que és una tecnologia “eficient” en aquest sentit.
El president d’Anfac i conseller delegat de Mercedez-Benz Espanya ha demanat “prudència” davant les informacions que apunten que el proper 2025 es podrien encara rebaixar més les emissions màximes de CO2. “No es tracta només de la tecnologia, sinó de quins motors compren els consumidors. Si els compradors no compren cotxes elèctrics perquè a les ciutats no hi ha infraestructures de càrrega, és difícil que s’acompleixin els objectius de reduir les emissions”, ha sentenciat en declaracions als mitjans de comunicació durant l’acte de l’IESE.En aquest sentit, López-Schümmer també ha considerat que la crisi dels motors trucats de Volkswagen no afectarà la indústria de l’automòbil a Espanya. “És un tema puntual d’un fabricant. Volkswagen és una gran marca i estic segur que ho resoldran amb els seus clients, però la indústria no es veurà afectada ja que del que es tracta és de la demanda d’automòbils”, ha afirmat el representant dels fabricants de cotxes. Així mateix, López-Schümmer ha afirmat que “estic gairebé segur que no hi haurà més casos com el del Volkswagen a la indústria de l’automoció”.El directiu d’Anfac ha reconegut que, al marge del CO2, “una altra cosa són les emissions de NOX”. López-Schümmer ha admès que “hi haurà més restriccions d’algun tipus de vehicles en determinades circumstàncies de trànsit, com ja passa en ciutats com París o Londres, però es tracta més de posar el focus en l’antiguitat del vehicle que en tipus de motor: un vehicle dièsel euro 6 és molt menys contaminant que un vehicle de fa 15 anys”. Per últim, el president d’Anfac també ha reclamat un canvi en la fiscalitat espanyola per evitar que l’impost de matriculació actuï com un “doble IVA” sobre la compra d’un vehicle nou.La indústria preveu vendre 1,1 milions de cotxes el 2016D’altra banda, el president d’Anfac ha previst que la indústria de l’automoció arribarà als 1,1 milions de vehicles comercialitzats a tot l’Estat durant el proper any 2016. López-Schümmer ha confirmat que aquest 2015 s’assolirà el milió d’unitats venudes que es preveia inicialment, però ha reclamat al govern espanyol que es mantinguin les ajudes públiques com els plans PIVE, que han contribuït al manteniment de la indústria de l’automoció durant els anys de crisi. i a “renovar el parc de vehicles antiquat que té el mercat espanyol”.Durant la seva conferència, López-Schümmer ha previst que la indústria de l’automoció pot canviar durant els propers 30 anys més del que ho ha fet en els darrers 50 anys. El dirigent d’Anfac ha apuntat a l’eficiència energètica i ambiental, la connectivitat i la personalització dels vehicles com els punts més forts per als clients en un futur immediat. Pel que fa a les empreses, hauran d’apostar més per la formació, la logística i l’eficiència productiva. “Els cotxes sense accidents, els cotxes autònoms i els cotxes connectats. Aquestes són les tendències de futur en la indústria de l’automoció, on apareixen nous actors externs a la indústria com Tesla, Apple o Google i on es poden produir disrupcions importants en el mercat en determinats moments”, ha afirmat el president d’Anfac. López-Schümmer ha avançat que es veuran molts canvis en un futur proper, especialment en la connexió dels automòbils amb les ciutats intel·ligents.Puig també reclama que no es “demonitzi” la tecnologia dièselDurant la inauguració de l’acte a l’IESE, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha afirmat que “no són moments per demonitzar tecnologies2 com el dièsel. El conseller ha reiterat que SEAT “ha estat una víctima” del cas Volkswagen i que “ara cal reforçar la confiança en aquesta indústria i que aquesta turbulència se superi. La indústria de l’automòbil ha de continuar sent una font de generació de riquesa i de llocs de treball i participar en la recuperació econòmica i la millora de la qualitat de vida dels ciutadans”, ha sentenciat.Puig ha assegurat que el Govern vol “protegir i impulsar” sectors com el de l’automoció dins del pla estratègic de la indústria de Catalunya. El conseller ha citat la integració dels centres tecnològics a l’Eurecat o la promoció de la formació dual a les empreses com a mostres d’aquest objectiu industrial de l’executiu català. “Estem en un repte global de connexió de processos i persones. Una revolució que permetrà un desenvolupament industrial i tecnològic de gran valor afegit i Catalunya participarà en aquest procés. Estem davant d’una gran oportunitat en un entorn molt competitiu”, ha sentenciat.El conseller també ha citat els reptes energètics i ambientals com a derivades del desenvolupament industrial del país. “Ens equivocaríem si no tinguéssim una visió integral. Catalunya acull dos dels grans productors mundials com SEAT o Nissan, però al seu voltant hi ha una xarxa d’indústries auxiliars, de proveïdors, de consumidors i de clients, que generen la necessitat d’abordar les polítiques industrials de manera global”, ha assenyalat. Puig també ha indicat que la indústria de l’automoció ha de superar “turbulències” que es puguin produir en cada moment, com és el cas que està vivint el grup Volkswagen.