La impotència davant de la prepotència

VilaWeb

Redacció

31.05.2017 - 17:31

Distingit Senyor Director,

Jo, Eduard Torrell Massó, veí de la vila de Riudoms –Comarca del Baix Camp-, propietari i usuari, des del dia 16/01/2014, d’un automòbil de la marca Toyota, model Yaris Hybrid 1.5 HSD Active; m’agradaria que sigui a tothom notori que tant el Servei d’Atenció al Client com el Departament Tècnic de TOYOTA ESPAÑA S.L.U., m’han menyspreat com a client alhora que han insultat la meva capacitat de raonament.

Ara farà un any, vaig detectar que a l’estacionar el vehicle i accionar el fre d’estacionament (complint amb allò que està especificat en el Reglament General de Circulació, en el seu Títol II, Capítol VIII, Secció 1ª normes generals de parades i estacionaments, Article 92, Punt 3, Lletra b) en baixar o pujar al cotxe  es produïen uns sorolls , similars als d’un somier antic de molles rovellades, tot just sobre la vertical de les rodes del darrera en la zona de la suspensió. Aquests sorolls també es produïen, en les mateixes circumstancies, en obrir el maleter i sacsejar-lo cap avall. Com que el vehicle estava, encara, dins el període de garantia, el dia 28 de juny de 2016 vaig portar-lo al servei de postvenda del Concessionari Oficial a Reus. No explicaré les vicissituds – seria massa llarg i tediós- que vaig passar amb l’esmentat servei post venda; només cal esmentar que fins al dia 25 d’octubre de 2016 no em van dir, després de deixar-los el vehicle durant tot un dia dos cops –documents annexes 1 i 2– en l’espai d’un mes, que no sabien com solucionar-ho.

No obstant, si hom no acciona el fre d’estacionament no s’origina cap soroll. Llavors, hom  podria concloure que en no utilitzar el fre d’estacionament el problema ja està resolt. Doncs, no! Això és inadmissible!

Mentre va durar l’estira i arronsa amb el servei de post venda del Concessionari, vaig decidir presentar un reclamació, per correu electrònic, al Servei d’Atenció al Client de TOYOTA ESPAÑA S.L.U., en data 13 de setembre de 2016. No vaig rebre resposta fins el dia 2 de novembre de 2016 –document annex 3– en què entre d’altres coses em deien el següent:

No obstante, debemos indicarle que el seguimiento efectuado del concesionario oficial  Autoforum S.A. junto con nuestro departamento técnico nos ha permitido confirmar que tal y como le indicaron en el mencionado Concesionario, el comportamiento del vehiculo es correcto, el cual no resulta de la existencia de un fallo en origen, no habiéndose apreciado anomalía alguna en el funcionamiento del mismo.

En veure clar que em donaven per la “pala”, vaig decidir enviar per correu postal certificat i amb avis de recepció una carta, redactada en anglès, adreçada al president de TOYOTA MOTOR EUROPE NV/SA. La resposta –document annex 4–  a dita carta la vaig rebre, via correu electrònic, del Servei d’Atenció al Client de TOYOTA ESPAÑA S.L.U., en data 10 de novembre de 2016, en la que em deien el següent:

[…] debemos corroborar la información que ya le facilitamos en nuestras comunicaciones anteriores, donde le informábamos que el resultado de las pruebas realizadas por nuestro Concesionario Oficial Autoforum, S.A., y analizadas por nuestro departamento técnico, han sido totalmente satisfactorias, concluyendo que el comportamiento del vehículo es correcto, no detectándose durante dicha verificación anomalía alguna en el mismo y confirmando que el ruido es característico en las condiciones en las que se origina.

És a dir, és refermen en el que ja m’havien dit; però, hi afegeixen que “el soroll és característic en les condicions en les que s’origina”.

Com s’explica això? Si el que afirmen fos veritat. Com és que des del primer dia de conduir el vehicle i estacionar-lo, el soroll no va fer acte de presència? I si ho analitzem amb més deteniment, el que  TOYOTA ESPAÑA S.L.U. afirma, hauria d’esdevenir en tots els automòbils siguin o no de la casa TOYOTA., puix que les condicions d’estacionament de un vehicle, en un mateix lloc, no varien segons la marca i model del vehicle.

No conforme amb la resposta, vaig redactar una nova carta en anglès i la vaig enviar, per correu certificat i avis de recepció, a la seu central de TOYOTA MOTOR CORPORATION al Japó i adreçada al seu president el senyor Akio Toyoda. Aquest cop, a diferència de TOYOTA MOTOR EUROPE NV/SA, vaig rebre, per correu postal,  carta  –document annex 5–  de data 09 de desembre de 2016 redactada en anglès enviada pel “Departament de Relacions amb els Clients”. En dita missiva em diuen que “Els hi sap molt greu la situació en la que em trobo” i que “Per tal de garantir una revisió exhaustiva de la situació descrita, la seva carta s’ha enviat a TOYOTA ESPAÑA S.L.U., amb qui ja s’ha posat en contacte, ja que són els responsables d’atendre les preocupacions dels clients”.  Es a dir, de forma molt diplomàtica se’n renten les mans i em tornen a deixar “a los pies de los caballos”  i el dia 12 de desembre vaig rebre resposta –document annex  6-, per correu electrònic, en la que es refermen en allò escrit en data 10 de novembre de 2016.

Arribat en aquest punt vaig presentar una reclamació a través de l’Agència Catalana del Consum. Però, la resposta de TOYOTA ESPAÑA S.L.U. fou exactament la mateixa –document annex 7-. Ara, només em queda la via judicial amb tot el que aquesta suposa de paperassa, despeses i temps.

Malgrat sé del cert que a consulta interna feta pel Concessionari a TOYOTA ESPAÑA S.L.U., la resposta és:

Este ruido es característico del Yaris y se debe a la configuración de los frenos traseros. No es un problema y por lo tanto no puede intervenirse. Es un ruido a vehículo parado y totalmente normal, producido por el movimiento del freno al moverse la suspensión.

No tinc cap document probatori, puix que qui em va llegir de viva veu el paràgraf anterior, òbviament, no em va voler donar còpia.

Certament no és un problema, si entenen com a tal, que no és res que afecti al comportament del vehicle quan està en circulació.

Jo estic molt satisfet del funcionament del vehicle i és un veritable plaer el poder conduir-lo i en totes les meves al·legacions ho he deixat ben clar. No obstant, no puc acceptar de cap de les maneres que un “mal disseny” dels frens del darrera no sigui reconegut, públicament, i esmenat. Potser no és un problema per el funcionament del vehicle, però, és un PROBLEMA DE QUALITAT.

Per tot plegat i davant el sentiment d’impotència que m’envaeix, voldria fer una crida, a tothom que tingui el mateix problema, perquè ho facin públic i notori per bé d’aconseguir que la marca TOYOTA, reconegui, públicament, el “defecte de disseny” de la configuració dels frens del darrera del model Yaris alhora que faci el que calgui per esmenar aquest defecte que no volen reconèixer.

Eduard Torrell Massó

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor