23.02.2016 - 14:42
La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana, a través de la Direcció general de l’Institut de les Dones, ha demanat a Bankia la retirada d’una campanya publicitària per sexista. Sota el lema ‘A la vida ja pagues massa comissions’, la Generalitat creu que l’anunci perpetua estereotips que limiten la projecció de les dones i que vicia les relacions de parella.
La nova campanya publicitària de l’entitat pren la idea del pagament de comissions i escenifiquen aquest pensament en diverses situacions en què els protagonistes pateixen conseqüències per errors banals. Entre elles, un pare que no ha anat a la funció del col·legi de la seva filla i ha de jugar a princeses per compensar-la, una mare que no ha estat a casa jugant amb els seus fills perquè estava treballant o una dona que compensa el seu marit amb unes entrades per a un combat de boxa després d’haver-li ratllat el cotxe.
Segons l’escrit enviat la Generalitat, en l’esmentada campanya, es recorre a un humor que perpetua estereotips i trasllada missatges tendenciosos, manipuladors i que reprodueixen conductes lligades al patriarcat, com per exemple, una mare que no ha estat a casa amb els fills per haver estat treballant.
La Direcció General de l’Institut de les Dones, que encara no ha obtingut resposta per part de Bankia, defensa que els missatges publicitaris no només han de reflectir la igualtat entre sexes, sinó que també han de contribuir a ella.