02.10.2016 - 22:00
|
Actualització: 02.10.2016 - 23:30
La Generalitat Valenciana reivindicarà la setmana que ve en el fòrum sobre el corredor mediterrani a Brussel·les, concretament els dies 3 i 4 d’octubre, la necessitat d’aquesta infrastructura a l’altura de València, ja que, segons ha denunciat, el govern espanyol ha exclòs qualsevol menció a la ciutat en un estudi en el qual concreta el llistat de projectes per a aquesta infraestructura.
Així ho ha avançat la consellera d’Infrastructures, María José Salvador, en un esmorzar informatiu en el qual ha estat acompanyada pel secretari valencià d’aquest ram, Josep Vicent Boira, on ha explicat que la delegació valenciana, encapçalada per Boira, abordarà la qüestió sobre nodes urbans.
En concret, la titular d’Infrastructures ha reprovat que el govern de l’estat espanyol no faci esment en el seu document al túnel de Serradora, ni a la Font de Sant Lluís ni tampoc prevegi cap advertiment sobre el trànsit de la V-30 ni sobre l’heterogeneïtat de circulació que pateix València, però en canvi sí que valora la M-30 i la congestió a Madrid.
De fet, ha recordat que la Generalitat ja havia criticat el silenci de l’executiu espanyol sobre el corredor mediterrani al País Valencià i havia demanat una reunió amb el Ministeri de Foment al setembre però no n’han tingut resposta. ‘Queda palès que per a aquest govern el País Valencià és invisible’, ha lamentat Salvador.
Per aquest motiu, ha avançat que la seva intenció a Brussel·les serà traslladar en un to reivindicatiu als estats membre de la UE, operadors i usuaris la urgència de projectes a València per a evitar que la ciutat es converteixi “en un coll d’ampolla” pel trànsit.
Recordenació de la xarxa ferroviària
En concret, Boira defensarà la urgència de posar en marxa la reordenació de la xarxa ferroviària valenciana per a evitar congestió en la circulació i problemes que suposen que València ‘no pugui funcionar’, ha dit De fet, ha advertit que si la infrastructura no arriba en un futur, ‘el col·lapse arribarà de seguida’.
Ha manifestat que per a la Generalitat el més raonable seria el túnel passant per la ciutat de València, que podria ser d’amplada internacional, perquè els trens de rodalia poguessin funcionar per aquesta via i dedicar així el túnel de Serradora a mercaderies que enllaçarien amb la ZAL del Port de València i l’estació intermodal de la Font de Sant Lluís.
Això permetria, segons que ha explicat, la separació de trànsit de manera que les mercaderies anirien directament al port i a les factories com Ford i els viatgers anirien pel túnel.
Tot i això, Boira ha criticat l’absència de projectes per a la xarxa ferroviària valenciana a l’altura de València a l’informe d’Espanya sobre el corredor mediterrani i ha comparat la situació de la ciutat amb altres europees. Ha indicat que en el govern francès ha pressupostat 2.500 milions per a obres d’aquesta infrastructura a Marsella, a executar per a desembre del 2023 fins a 2030, i de 4.600 milions a Lió, mentre que l’executiu italià s’ha compromès en 4.300 milions amb Torí, sense data de començament de l’obra.