24.02.2017 - 16:12
Aquest migdia, Renfe ha negat que no avisés els viatgers de les afectacions que podia provocar la manifestació i ha assegurat que va informar mitjançant els canals habituals, com xarxes socials, app i missatges per megafonia, a més de deixar clar que era “inviable” habilitar un transport alternatiu per als 11.000 viatgers afectats.
La manifestació que va tallar les línies R2 i R11 va començar dimecres al vespre i es va allargar unes quatre hores, fins quasi a la mitjanit, fet que va provocar que els viatgers es quedessin atrapats dins dels combois i arribessin de matinada a les seves destinacions. A més, els manifestants van tallar una hora l’estació de Montcada i Reixac-Manresa, per on passen les línies R4 i R7. Entre els dos talls, es van produir retards superiors als 180 minuts i als 60 minuts, respectivament.
Per la seva banda, l’Ajuntament de Montcada i Reixac va assegurar aquest dijous que Renfe era coneixedora de les “possibles afectacions” per les mobilitzacions dels veïns del municipi per demanar el soterrament de les vies després de l’atropellament d’un jove de 16 anys.
El consistori va qualificar de “falses” les explicacions que la companyia va donar als usuaris afectats. En aquest sentit, l’alcaldessa, Laura Campos, va dir que era “vergonyós i indignant” que Renfe traslladi a l’Ajuntament i als cossos policials “la seva incapacitat d’organització i la manca de previsió del servei sense oferir alternatives als seus usuaris”.