06.02.2018 - 17:07
|
Actualització: 06.02.2018 - 18:00
El Departament d’Empresa i Coneixement ha obert expedient informatiu a Endesa per les interrupcions del subministrament elèctric que han afectat zones del Pirineu i del Prepirineu durant els dies 4, 5 i 6 de febrer. Fins al moment, el temporal de neu ha afectat un màxim d’uns 8.000 subministraments, segons el departament. En aquest sentit, des d’Endesa asseguren que tècnics de la companyia estan treballant minuciosament sobre el terreny i s’han mobilitzat 32 grups electrògens per tal de restablir el servei.
Segons Empresa i Coneixement, l’expedient té per objectiu recollir tota la informació necessària per aclarir l’evolució de l’afectació del temporal de neu al subministrament elèctric, tant pel que fa a les causes com als operatius de restabliment del servei, i per determinar les possibles responsabilitats que hi pugui haver. Des d’Endesa ja ha manifestat la voluntat d’aportar i facilitar tota la informació i documentació que els sigui requerida des de la Generalitat.
Segons Endesa, les interrupcions en el subministrament elèctric han afectat majoritàriament clients de l’Alt Urgell, però també de l’Alt Berguedà i la Cerdanya. El tipus d’avaries amb què s’han trobat els operaris després de la intensa nevada que ha caigut al Pirineu i Prepirineu des de diumenge són arbres i branques que han caigut sobre les línies, que es desconnecten per seguretat, o pals i cables malmesos, segons han explicat des de la companyia.