La Generalitat llança un missatge “emocional” i d’unitat amb motiu del 9 d’Octubre

  • La Generalitat Valenciana ha presentat este dijous la imatge de la campanya amb la qual, amb motiu del 9 d'Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, pretén donar visibilitat a la Comunitat i traslladar a Madrid el "problema valencià", a través d'un "missatge emocional" que apel·la a la unitat del poble valencià amb mans entrellaçades i un lema extret de l'himne regional: 'Tots a una veu'.

VilaWeb
Redacció
29.09.2016 - 18:57

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Generalitat Valenciana ha presentat este dijous la imatge de la campanya amb la qual, amb motiu del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, pretén donar visibilitat a la Comunitat i traslladar a Madrid el “problema valencià”, a través d’un “missatge emocional” que apel·la a la unitat del poble valencià amb mans entrellaçades i un lema extret de l’himne regional: ‘Tots a una veu’.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha explicat que esta campanya “té a vore amb l’apel·lació a la força de la voluntat dels valencians” i el treball del conjunt de la societat en este procés de “reparació, reconstrucció i renaixement” de la Comunitat.

Ha indicat que la setmana que ve serà “realment important per als valencians” amb la “presentació a Madrid del problema valencià” a l’acte amb la societat civil en què es preveu “visibilitzar la Comunitat” i la celebració diumenge del 9 d’Octubre.

El cap del Consell ha incidit que els valencians “més que mai” han de treballar junts per a la consecució d’este tracte “just” en el conjunt del país i per a reforçar valors tradicionals de la societat valenciana com la innovació i la capacitat emprenedora.

Així, s’apel·la a la tradició i també a la visió de futur per a aixecar la “hipoteca reputacional” que segons ha recordat, pesa sobre la Comunitat, i “recuperar l’orgull de pertinença” a la regió.

La campanya, que recupera com a lema una frase inclosa a l’himne valencià, pretén posar en imatge la “sensibilitat” i unitat del poble valencià. Ha defensat que està “allunyada” de qualsevol símptoma partidista i ha assenyalat que s’intenta posar en relleu que hi ha qüestions que “han d’unir a tots els valencians” sense recórrer a la “politització que feia el PP”.

“Estic en contra de la visió uniformitzadora d’una societat, però hi ha elements que han de cohesionar la societat”, ha insistit.

La campanya ha estat desenvolupada per l’empresa valenciana Trumbo, amb la intenció de transmetre la imatge d’un govern “transparent i sostenible”, enfocat al desenvolupament econòmic, el benestar social, la unitat identitària i la defensa de la cultura pròpia.

Pel que fa al lema ‘Tots a una veu’, els responsables de la marca subratllen que es tracta d’un missatge àmpliament conegut i arrelat a la societat valenciana, i amb el qual una gran part se sent identificat. Es tracta d’un símbol “despolititzat” i “molt representatiu” de la cultura valenciana, amb el qual es pretén, tal com expliquen els seus creadors, “apel·lar a la força de la unió”.

ACTE A MADRID

Preguntat sobre l’acte que es farà dimecres que ve a Madrid, ha dit que “no haurà sol un acte” sinó un conjunt d’actuacions per a “eixir de la invisibilitat” i incorporar al màxim número possible de persones en esta reivindicació davant d’un “problema de desigualtat” que considera “inaguantable”.

“No espere que a partir de dimecres tot canvie definitivament, però sí avançar en este camí”, ha remarcat Puig, que ha advertit que queda per davant un recorregut llarg.

“ON N’HI HA DOS N’HI HA TRES”

Alhora, respecte al debat dimarts al Congrés de la reforma de l’Estatut de la Comunitat, ha incidit que la tramitació d’esta modificació està vinculada que hi haja govern i “on n’hi ha dos n’hi ha tres i no sabem si haurà tres sense quatre”.

Per al ‘president’ a través del recorregut d’esta iniciativa “es pot explicar la política espanyola” perquè el PP “es va negar a incloure-la amb les fórmules més extravagants” i després l’absència de govern i dissolució de les Corts ha obligat que haja de ser defensada novament a la cambra baixa.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor