La Generalitat inspecciona El Prat i envia un requeriment a Aena sobre les cues

  • La Generalitat ha enviat aquest divendres un equip d'inspectors a l'Aeroport de Barcelona-El Prat per examinar les cues en els controls de seguretat i també ha fet arribar a Aena un requeriment "exigint que prengui mesurades i expliqui com atendrà els ciutadans lesionats", amb la qual cosa l'ens aeroportuari té cinc dies hàbils per contestar.

VilaWeb
Redacció
28.07.2017 - 13:29

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha enviat aquest divendres un equip d’inspectors a l’Aeroport de Barcelona-El Prat per examinar les cues en els controls de seguretat i també ha fet arribar a Aena un requeriment “exigint que prengui mesurades i expliqui com atendrà els ciutadans lesionats”, amb la qual cosa l’ens aeroportuari té cinc dies hàbils per contestar.

Així ho ha dit aquest divendres en declaracions a la premsa el conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Santi Vila, que ha incidit en la responsabilitat d’Aena en tractar-se d’un servei públic, proposant la intervenció de l’Estat.

“Tants Guàrdies Civils que s’han traslladat a Catalunya per altres raons, que es dediquin a ser útils per als ciutadans i a garantir que les incidències al Prat seran les mínimes”, ha proposat.

El requeriment, enviat el matí d’aquest divendres, demana a Aena que “actuï responsablement”, ha dit Vila, amb diferents advertiments i requeriments d’informació des del 24 de juliol, com el nombre de passatgers afectats, quins vols han tingut afectacions, les respostes que donaran per solucionar-ho, com atendran als ciutadans i el nombre de treballadors d’Eulen destinats a la gestió del servei de seguretat privada.

D’altra banda, els inspectors s’han traslladat a l’Aeroport per comprovar si efectivament es produeixen aquestes cues i analitzar quant de temps han d’esperar els passatgers abans de passar els controls de seguretat.

Aquestes actuacions estan més orientades a exigir accions a Aena i no cap a les sancions, ja que segons la Conselleria no es pot fer gaire més, encara que la directora de l’Agència Catalana de Consum (ACC), Montserrat Ribera, ha afirmat que encara han de dur a terme la investigació: “Si hi hagués una conducta infractora ja es veuria en el seu moment”.

RECLAMACIONS PATRIMONIALS

Tant Vila com Ribera han animat els ciutadans afectats a formular reclamacions patrimonials, el tipus de reclamacions que s’han de fer en relació als serveis públics, que són independents de les de consum i que es poden fer des de la pàgina web de l’ACC.

“Esperem que Aena doni solucions abans que la gent hagi d’anar als jutjats, que és l’última via que queda després que ells desestimin passats els sis mesos que tenen per respondre”, ha afirmat Ribera.

De moment, els treballadors dels controls de seguretat de l’empresa Eulen ja han anunciat una vaga indefinida a partir del 4 d’agost cada dilluns, divendres i diumenge en el cas que no millorin les condicions de treball ni es reforci el personal de l’Aeroport.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor