03.04.2017 - 15:32
|
Actualització: 03.04.2017 - 23:00
La conselleria de Sanitat ha obert un expedient disciplinari a una infermera d’un centre de salut de Castelló de la Ribera que havia estat denunciada per una pacient increpada perquè li parlava en català. Segons que ha informat aquest dilluns la Plataforma per la Llengua, la conselleria ha respost a la carta de queixa enviada per l’entitat informant de l’obertura d’expedient i avançant que acabarà en sanció disciplinària. Al document de resposta, al qual ha tingut accés l’ACN, la conselleria afegeix que la gerència del departament de Salut Xàtiva-Ontinyent i el servei d’atenció al pacient han acceptat el suggeriment efectuat per la Plataforma per la Llengua de proposar al centre de salut la realització d’un curs de català per part de la infermera.
Segons que informa l’entitat, la denunciant va adreçar-se el passat 13 de gener a una infermera del centre, que li va respondre que ‘no entenia el valencià’, la va afrontar sobre l’obligació de saber castellà i, seguidament, va manifestar prejudicis lingüístics d’odi al català, ‘impropis d’una treballadora del sector públic de la Generalitat Valenciana’.
A través d’una nota de premsa, la plataforma ha valorat molt positivament la decisió i recorda que va denunciar el cas, demanant que s’actués contra la infermera per incompliment d’obligacions professionals i per prejudicis ideològics en l’atenció sanitària en un centre de salut. Així mateix, ha remarcat que negar l’atenció sanitària a un ciutadà per parlar el català és un cas de discriminació que va en contra de la legalitat de l’estatut d’autonomia, de l’article 2 de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV) i de l’article 14 de la constitució espanyola, atès que és llengua pròpia al territori i tots els ciutadans tenen dret a conèixer-lo i a usar-lo oralment i per escrit, tant en les relacions privades com en les relacions amb instàncies públiques.