20.08.2016 - 11:48
Prioritzarà la formació el pròxim curs de professors d’educació especial
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
La Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat ultima el ‘Decret de l’atenció educativa de l’alumnat en el marc d’un sistema inclusiu’ amb l’elaboració d’un mapa dels recursos disponibles i la reformulació del pla estratègic a quatre anys previ a l’aprovació i implementació.
La directora general d’Educació Infantil i primària, Carme Ortoll, ha assegurat a Europa Press que aquest mapa de recursos permetrà conèixer de quins serveis es disposa i quins recursos es necessiten a cada zona de Catalunya.
Ortoll ha remarcat que aquest mapa de recursos ajudarà a saber on es necessiten majors recursos i serveis, així com a “recol·locar” els que ja es disposen perquè les necessitats poden ser diferents.
La directora general ha assegurat que fa dos anys ques es treballa en el decret, que preveu l’escolarització en primera instància en una escola ordinària i que no té data de la seva aprovació, i que s’han aconseguit “màxims consensos” en una normativa tan sensible, que ja ha passat pel comitè d’experts i la taula d’entitats, que ho van avalar.
PLA ESTRATÈGIC
Carme Ortoll ha subratllat que el decret necessita “un pla estratègic adequat” que prevegi la inversió i els recursos necessaris, per la qual cosa n’han ideat un a quatre anys (2016-2020), que ha d’aprovar el Govern, i després ha d’elevar-se al Consell Escolar de Catalunya i assessoria jurídica abans de l’aprovació definitiva i publicació per part de la Generalitat.
La responsable de primària ha afirmat que mentre que el decret de la inclusiva no s’aprova, la Generalitat “no s’atura” i segueix cobrint les necessitats dels centres, i ha recordat que el departament va enviar als centres uns materials per a l’orientació a la diversitat.
En aquest sentit, Ortoll ha afirmat que el curs passat es van posar en funcionament 49 unitats de suport d’alumnes amb necessitats educatives especials (Usee), i que amb vista al pròxim n’estan previstes 47 de noves.
Ortoll ha assegurat que el curs que ve es vol prioritzar la formació dels mestres d’educació especial, que són uns 3.000 a Catalunya, perquè facin de “far” en la mirada cap al sistema inclusiu, així com també dels equips directius dels centres que els acullen.
TERRITORI
Ha explicat, a més, que entre finals de setembre i el mes d’octubre el departament anirà als diferents serveis territorials a explicar als directors i caps d’estudis el marc de la inclusió, començant per les Terres de l’Ebre (Tarragona).
El decret substituirà el de 1997, i regularà d’una manera més global l’atenció a tots els alumnes per tenir èxit escolar i que garantirà que tot el sistema ofereixi recursos a nens amb dificultats d’aprenentatge.