La Generalitat demana a Renfe per què no va avisar els passatgers de la protesta a Montcada

  • La protesta veïnal va fer aturat els trens durant quatre hores dimecres al vespre

VilaWeb

Redacció

24.02.2017 - 10:30
Actualització: 24.02.2017 - 10:31

El Departament de Territori i Sostenibilitat demanarà explicacions a Renfe per no haver avisat els viatgers de la protesta de Montcada i Reixac després de l’atropellament mortal d’un jove de 16 anys el dia abans. Segons han indicat fonts del Departament, de moment només es produirà aquesta demanda d’informació però no es descarta que més endavant això pugui derivar en un expedient. En declaracions a RAC1, el conseller Josep Rull ha assenyalat que la companyia no va actuar amb “diligència” i afegeix que “hauria hagut d’informar adequadament els usuaris perquè sabia del cert que es tallaria la via”, a més d’haver previst “sistemes alternatius” de transport. La protesta va afectar un total de 90 trens de diverses línies i 11.000 passatgers, segons la companyia Renfe.

La manifestació que va tallar les línies R2 i R11 va començar dimecres al vespre i es va allargar unes quatre hores, fins quasi a mitjanit. Això va fer que els viatgers es quedessin atrapats dins dels combois i arribessin de matinada a les seves destinacions. A més, els manifestants van tallar una hora l’estació de Montcada i Reixac-Manresa, per on passen les línies R4 i R7. Entre els dos talls, es van produir retards superiors als 180 minuts i als 60 minuts, respectivament.

Per la seva banda, l’Ajuntament de Montcada i Reixac va assegurar aquest dijous que Renfe era coneixedora de les “possibles afectacions” per les mobilitzacions dels veïns del municipi per demanar el soterrament de les vies després de l’atropellament d’un jove de 16 anys.

El consistori va qualificar de “falses” les explicacions que la companyia va donar als usuaris afectats. En aquest sentit, l’alcaldessa, Laura Campos, va dir que era “vergonyós i indignant” que Renfe traslladi a l’Ajuntament i als cossos policials “la seva incapacitat d’organització i la manca de previsió del servei sense oferir alternatives als seus usuaris”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor