01.09.2017 - 09:38
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
La Generalitat assumirà a partir d’aquest divendres la gestió dels impostos cedits per l’Estat, és a dir, el de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, i el de successions i donacions, una tasca que fins ara estava delegada en els registradors de la propietat.
L’octubre de 2016, l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) va anunciar que a partir de l’1 de setembre d’aquest any exerciria totes les actuacions que actualment li permet el marc autonòmic i estatutari en matèria de gestió dels tributs cedits.
El Govern assumirà aquest divendres la liquidació i recaptació d’aquests impostos, i el dilluns entraran en servei les 32 oficines d’atenció al públic amb les quals comptarà l’ATC, que arrenca amb uns 700 treballadors però amb la previsió d’aconseguir els 800 a la fi d’aquest any.
L’ATC haurà d’assumir les despeses de funcionament (personal, lloguers, adequació dels espais, serveis generals, entre uns altres) que comportarà el seu desplegament territorial.
En concret, l’ATC comptarà amb cinc delegacions (Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona i Barcelonès Nord), 14 noves oficines territorials que entraran en funcionament el dilluns, i altres 13 oficines compartides amb ens locals.
Així mateix, Tributs de Catalunya compta amb 161 oficines repartides per Catalunya que no ofereixen tots els serveis però que tenen un conveni de finestreta única juntament amb ens locals com a ajuntaments i Diputacions.
ESTALVI
Segons càlculs de la Generalitat, els convenis amb els registradors de la propietat van tenir un cost de 27,5 milions d’euros el 2016, i la previsió per aquest any era d’uns 30 milions, mentre que, paral·lelament, el Govern paga a l’Administració tributària de l’Estat prop de 9,5 milions anuals en concepte de la recaptació via executiva.
El Govern argumenta que l’assumpció d’aquestes competències i la gestió integrada comportarà un estalvi de 17 milions per a l’administració catalana.