10.02.2025 - 00:15
|
Actualització: 10.02.2025 - 07:29
ACN Barcelona – La Federació Llull, formada per Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i l’Obra Cultural Balear, ha clos l’Any Estellés amb un homenatge a Vicent Andrés Estellés a la població on va néixer, Burjassot. L’acte de cloenda de l’Any Estellés s’ha fet al punt central del municipi natal del periodista i poeta i on es troba la seva estàtua.
Hi han participat el president d’Òmnium Cultural, Xavier Antich, la presidenta d’Acció Cultural del País Valencià, Anna Oliver, i el president de l’Obra Cultural Balear i de la Federació Llull, Antoni Llabrés. Durant la cerimònia, els representants de les entitats han destacat la importància d’Estellés com a “referent literari” i la seva obra com a “llegat fonamental per a la cultura en català”.
L’homenatge, en el qual també ha participat part de la família d’Estellés, ha inclòs una ofrena simbòlica de llibres i s’hi han recitat diversos fragments de l’obra del poeta, a càrrec de l’actor Francesc Anyó. També hi ha hagut una conferència a càrrec de Josep Guia.
El president d’Òmnium Cultural ha destacat el català com a “eina nacional”. “Ens tornem a conjurar en pro de la construcció nacional per deixar clar que som Països Catalans i que volem exercir els nostres drets en llibertat”, ha dit Antich, que ha reivindicat el llegat d’Estellés. “Agafant el llegat d’Estellés, continuarem defensant i promovent el català, la nostra llengua pròpia i el nervi de la nostra nació. Perquè el català és la millor eina de cohesió i connexió que ens identifica i ens uneix com a país”, ha defensat.
La jornada, que ha conclòs l’any que la Federació Llull ha dedicat a la memòria i difusió d’Estellés, ha acabat amb la ruta literària ‘Un cant a la vida’, conduïda per Isabel Anyó, neta d’Estellés, en la qual els assistents han recorregut els espais més significatius de la vida del poeta.