13.09.2017 - 15:07
El Govern d’Colau assegura que volen resoldre els problemes de mobilitat a la zona
BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)
El vicepresident de la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (Favb), Joan María Soler, ha defensat aquest dijous la connexió del tramvia per la Diagonal i ha demanat al Govern municipal que reprimeixi l’ús del cotxe a la capital catalana.
“Per molt transport públic que hi hagi la gent prefereix el vehicle privat perquè és la seva bombolla”, ha defensat en la segona sessió de la comissió d’estudi de la connectivitat de transport públic en la Diagonal, i ha insistit que el tramvia és el transport públic més econòmic en explotació i un 47% més barat que el bus.
Així mateix, Soler ha afirmat que les dinàmiques de connexió de la Diagonal i el seu entorn “es veuran reforçades pel tramvia, encara que també ha criticat el Govern municipal per no incloure la connexió del tramvia per aquesta avinguda en el projecte de la nova trama d’autobusos.
Ho ha dit després de la intervenció del director de Model Urbà de l’Ajuntament de Barcelona, Ton Salvadó, en la qual ha explicat el projecte del consistori per a l’avinguda: “450.00 habitants es beneficiarien de la unió del tramvia i a 280.000 residents de l’entorn de la Diagonal”, ha assegurat.
REPENSAR LA DIAGONAL
L’exarquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona Oriol Clos ha assegurat que aquest la Diagonal necessita repensar-se: “Està erosionada, més trista, asfàltica i deplorable”, i, encara que ha dit que el projecte del tramvia podria encaixar en l’avinguda, ha advertit que la seva reestructuració no ha de dependre de la connexió.
“El tramvia és una idea molt simple i perfectament compatible però no és una condició perquè es compleixi la reestructuració de la Diagonal”, ha asseverat, i ha insistit en no perdre la dimensió de la continuïtat de l’avinguda ni la seva imatge pròpia.
L’exenginyer en cap de l’Ajuntament de Barcelona Josep Acebillo s’ha mostrat en contra de la connexió del tramvia: “El tramvia no és compatible”, i ha observat que li sembla obscè, en les seves paraules, relacionar el tramvia amb millores en la salut i amb l’electrificació, i ha apostat per adaptar la Diagonal a la mobilitat innovadora.
La tinent d’alcalde de Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha assegurat que l’objectiu del consistori és donar resposta als problemes actuals de l’avinguda i dels quals vindran en el futur, i el regidor del PSC Daniel Mòdol ha dit que el gran repte del projecte és que no sigui només una intervenció en el tramvia, i ha qualificat de “pèssima” la intervenció de l’anterior govern de CiU en l’avinguda.
OPOSICIÓ
La regidora del grup Demòcrata Francina Vila –el grup del qual va impulsar la creació d’aquesta comissió– ha criticat que els informes no aprofundeixen en l’impacte de la infraestructura en l’entramat urbà i que l’espai que ocuparia el tramvia aniria en detriment de destinat als vianants, al que ha afegit: “És un mitjà de transport propi del segle XIX o del XX”.
Koldo Blanco (Cs) ha destacat que la ciutat té problemes de contaminació però ha replicat al Govern municipal que planteja un context apocalíptic, i el republicà Jordi Coronas ha criticat que el debat de la mobilitat es redueixi a estudiar si unir el tramvia: “S’acabi fent o no, serà un remei petit per a tots els problemes que tenim en la ciutat”.
El popular Javier Mulleras ha demanat altres mesures per reduir la contaminació com promoure el vehicle elèctric, el Metro i espais verds, que requereixen més treballadors per oferir un millor servei, segons Maria José Lecha (CUP), mentre que el regidor no adscrit, Gerard Ardanuy (Demòcrates), ha demanat treballar perquè la Diagonal “deixi de ser una autopista”.