La falta de suport econòmic és la principal causa de la “invisibilitat” de les cineastes a Espanya

  • La psicòloga i docent de la Universitat de Sevilla Trinidad Núñez ha realitzat una radiografia del paper que han tingut en els últims 70 anys les directores de cinema espanyol durant la seva participació en el curs d'estiu de la UNIA 'La igualtat de gènere i els mitjans de comunicació. Anàlisi, configuració i aportacions', en què ha subratllat que el factor econòmic és el principal factor que potència la "invisibilitat" de les cineastes espanyoles.

VilaWeb
Redacció
19.08.2016 - 13:32

BAEZA (JAÉN), 19 (EUROPA PRESS)

La psicòloga i docent de la Universitat de Sevilla Trinidad Núñez ha realitzat una radiografia del paper que han tingut en els últims 70 anys les directores de cinema espanyol durant la seva participació en el curs d’estiu de la UNIA ‘La igualtat de gènere i els mitjans de comunicació. Anàlisi, configuració i aportacions’, en què ha subratllat que el factor econòmic és el principal factor que potència la “invisibilitat” de les cineastes espanyoles.

Si bé ha reconegut que existeixen petites excepcions com les pioneres Ana Mariscal, Pilar Miró o les actuals Isabel Coixet, Gracia Querejeta o Icíar Bollaín la psicòloga sevillana ha recalcat que de les 114 directores que hi ha hagut en aquests últims 60 anys en el cinema espanyol, el 50% ha pogut tirar endavant una única pel·lícula.

Núñez ha evidenciat “el gran escull” que tenen les dones a l’hora de poder dirigir una pel·lícula, ja que “són discriminades per motius de finançament”. “El fet de ser dona dificulta l’accés als fons que necessiten per treure una pel·lícula i quan aconsegueixen fer la seva obra aquesta discriminació econòmica implica que la seva pel·lícula no surti a l’àmbit comercial, cosa que ho porta a ser gairebé invisible per la qual cosa el seu talent no surt a llum i el seu discurs cinematogràfic no pot influir en altres dones”, ha explicat.

Segons la seva opinió, la dada de cintes dirigides per dones reflecteix “el sostre de vidre que els imposa la indústria cinematogràfica” i ha assegurat que aquestes han de fer “el doble o triple esforç” per demostrar la seva capacitat i aconseguir tirar endavant una pel·lícula”. Aquesta és la causa per la qual la major part de les creadores optin per la realització de curtmetratges ja que els suposa “un esforç no tan desmesurat”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor