31.07.2017 - 18:51
|
Actualització: 31.07.2017 - 19:47
La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha estrenat aquest dilluns a la seu electrònica de la Generalitat valenciana el nou sistema de queixes ciutadanes ‘en línia’ sense necessitat d’identificació digital i a través del telèfon 012.
Segons ha explicat en un comunicat, la seu electrònica de la Generalitat ha habilitat un enllaç on, seguint ‘uns senzills passos amb opcions molt clares’, es podrà deixar constància de la queixa perquè segueixi el tràmit corresponent i obtenir resposta en el termini d’un mes.
El subsecretari de Transparència, Alfonso Puncel, ha subratllat que aquesta iniciativa s’emmarca ‘en el pla d’aproximació de l’administració’, que es completarà ‘amb les mesures de simplificació administrativa i l’actualització, ampliació i millora en la dotació en personal i mitjans tecnològics de les Oficines PROP’.
Queixes sense identificació digital
La principal novetat és que les queixes que es realitzen per aquesta via es podran presentar sense certificat digital en el cas que siguin ‘relatives als servicis administratius prestats per la Generalitat’. Pel que fa a les reclamacions de caràcter assistencial — expedients de dependència, serveis socials i atenció sanitària —, sí es requerirà el certificat digital, segons explica la Conselleria, per tractar-se de serveis en els quals ‘la informació subministrada pot contindre dades de caràcter personal d’alt nivell de protecció’.
‘S’avança un pas més en la millora dels servicis a la ciutadania que presta l’administració de la Generalitat facilitant la presentació de les queixes de forma ràpida i senzilla i sense la necessitat de desplaçaments’ ha afegit Alfonso Puncel. El projecte, que ha sigut dissenyat des de la Conselleria de Transparència en col·laboració amb la direcció general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, aviat comptarà amb la possibilitat de realitzar suggeriments i agraïments en línia.