La Comunitat Valenciana és la quarta regió espanyola amb més diagnòstics anuals de casos de VIH, segons Cesida

  • La Comunitat Valenciana és la quarta regió d'Espanya en què es diagnostiquen més casos de VIH a l'any, un 10,4% del total, per darrere d'Andalusia, Madrid i Catalunya, i la majoria incidixen entre els menors de 30 anys, segons dades de la Coordinadora estatal de VIH i sida (Cesida).

VilaWeb
Redacció
26.07.2016 - 17:08

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana és la quarta regió d’Espanya en què es diagnostiquen més casos de VIH a l’any, un 10,4% del total, per darrere d’Andalusia, Madrid i Catalunya, i la majoria incidixen entre els menors de 30 anys, segons dades de la Coordinadora estatal de VIH i sida (Cesida).

En concret, cada any es detecten més de 3.000 nous casos de VIH a nivell nacional, uns 350 entre els valencians, dels quals al voltant del 30% es dóna en menors de 30 anys, pel que constituïxen el sector poblacional més afectat pel VIH i en què més ha crescut la taxa d’incidència de la infecció els últims anys, informa la plataforma en un comunicat.

A tot Espanya Cesida estima que hi ha actualment entre 130.000 i 160.000 persones afectades per VIH, amb la major incidència en les regions d’Andalusia, Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana, que aglutina el 10,4% dels nous diagnòstics.

Davant d’esta situació, la Comunitat Valenciana és una de les primeres regions a la qual ha arribat la primera campanya de conscienciació i prevenció respecte del VIH que es realitza a nivell nacional en els últims 15 anys.

Baix el lema ‘Compartir moments’, la companyia farmacèutica Janssen en col·laboració amb Cesida ha posat en marxa esta iniciativa dirigida a la població juvenil, com a principal afectada pel VIH, i que acudirà per segona vegada a la Comunitat.

La campanya ja va estar present a mitjan juny en el Festival de Les Arts de València i esta setmana s’instal·larà a l’epicentre del Low Festival que se celebra del 29 al 31 de juliol a Benidorm (Alacant). En el certamen, els voluntaris de la Coordinadora d’Associacions de Lluita Contra La Sida de la Comunitat (Calcsicova) –entitat membre de Cesida– oferiran informació sobre el VIH als joves assistents.

En altres parades de ‘Compartir moments’ com el MadCool Festival de Madrid, les organitzacions van repartir als assistents més de 7.000 preservatius per a recordar-los el paper fonamental que té este mètode anticonceptiu per a evitar tant el VIH com altres malalties de transmissió sexual. També van recordar alguns aspectes bàsics sobre la transmissió del virus, com que no s’encomana per la saliva, i han destacat que tres de cada deu persones no sap que ho té.

DEL VIH “NO SABES NADA”

La campanya ha estat dissenyada per a arribar als joves d’una forma directa basada en la dinàmica ‘no saps res’, que consistix a plantejar preguntes ràpides de respondre i intentarà indagar el coneixement dels assistents al Low Festival sobre el VIH.

A través de diverses tauletes, les persones interessades podran respondre a quatre preguntes qüestions en el certamen musical: Saps si el VIH es transmet a través dels besos?, Utilitzes preservatiu en les teues relacions sexuals?, T’has fet alguna vegada la prova? i Saps quants casos de VIH hi ha a l’any?; totes amb diverses opcions de resposta.

“S’HA PERDUT LA POR”

Sobre la conscienciació del VIH entre la població, Cesida alerta sobre la “relaxació” que creu que s’ha produït en els últims 15 anys i “sobretot, la falta d’atenció i recursos per a la salut sexual, especialment entre els joves”.

La plataforma ha denunciat així la “gairebé total absència de campanyes”, el “desconeixement” del virus entre la població i la seua “infecció crònica” per part de les noves generacions, així com la “carència” d’una educació sexual i afectiva integral i científica en el sistema educatiu.

Cesida considera que tot això “ha desembocat en la situació actual, en què a penes han baixat les infeccions i es dóna una major incidència entre els joves”, els qui “semblen haver perdut la por” al VIH. Per este motiu, naix ‘Compartir Moments’ amb la intenció de “mantindre’s en el temps i convertir-se en un referent amb presència en diferents mitjans i canals”, apunten des de la Coordinadora.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor