La comunitat educativa veu falta de recursos i per a formació en el decret de l’escola inclusiva

  • El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (Muce), format per associacions de pares, entitats i sindicats de professors i alumnes, ha considerat aquest dimarts que el projecte de decret de l'escola inclusiva té falta de recursos econòmics, de formació del professorat i de coordinació entre administracions.

VilaWeb
Redacció
30.05.2017 - 13:39

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (Muce), format per associacions de pares, entitats i sindicats de professors i alumnes, ha considerat aquest dimarts que el projecte de decret de l’escola inclusiva té falta de recursos econòmics, de formació del professorat i de coordinació entre administracions.

En roda de premsa, el portaveu de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), Jaume Aguilar, ha assegurat que estan d’acord amb la filosofia del decret en el qual el major nombre d’alumnes vagin a escoles ordinàries, però que aspectes com la formació del professorat estan “sota zero” i no preveu un programa interdepartamental.

Ha assegurat que s’estan millorant recursos a poc a poc i que amb la previsió econòmica prevista en la memòria del projecte, amb un impacte pressupostari de 142 milions en quatre anys, dubte que sigui aplicable i tem que es quedi en un “brindis al sol”.

El secretari general de la Federació d’Educació de CC.OO. de Catalunya, Manel Pulido, ha remarcat que el projecte de decret –que ja ha superat el tràmit del Consell Escolar de Catalunya– no especifica qui assignarà els recursos, i ha assenyalat que “no aporta recursos nous als centres”.

Des de la Federació de Pares d’Alumnes de Catalunya (Fapac), Mario Parra ha remarcat que ha faltat “transparència” en el mètode de treball, i ha reclamat un canvi d’enfocament del sistema educatiu que superi l’etiquetaje d’alumnes, així com una millor orientació i acompanyament a les famílies i una planificació que prevegi l’atenció al llarg de la vida.

Josep Riera, de CGT, ha incidit en la necessitat d’aquest canvi de paradigma, i ha remarcat que en el projecte de decret tan solament s’apunta, i ha lamentat que tampoc es reflecteixin les oportunitats laborals.

“MÚSICA DE VIOLINS”

El portaveu d’Ustec·Stes, Ramon Font, ha lamentat que el decret reprodueix el que s’està fent fins ara –“és música de violins”–, i ha afirmat que hi ha escoles que arquitectònicament no poden aplicar el decret i que amb grups de 30 alumnes és impossible.

Des d’UGT, Carme Pinós ha criticat que és un decret de “cinisme social i política, perquè pretén allò que no es creu”, dubtant de la seva viabilitat, i ha remarcat que una societat inclusiva hauria de posar les bases a la seva educació i que el projecte se cenyeix solament a l’etapa obligatòria i obviï l’etapa de zero a tres anys.

Tant Pulido com Font han explicat que la voluntat de la Generalitat és que els centres d’educació especial es vagin convertint en proveïdors de recursos i suport als ordinaris, i el major nombre d’alumnes especials en centres ordinaris.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor