La companyia xinesa Cosco compra el 51% de Noatum Ports per 203,5 milions i es queda amb la terminal de València

  • La companyia xinesa Cosco Shipping Ports ha pres el control de Noatum, primer operador de terminals portuàries d'Espanya, en comprar un 51% de la seua capital per 203,49 milions d'euros, la qual cosa li permetrà quedar-se amb la terminal de contenidors del Port de València, segons han informat les dos companyies en sengles comunicats.

VilaWeb

Redacció

12.06.2017 - 18:43
Actualització: 13.06.2017 - 02:13

VALÈNCIA/MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La companyia xinesa Cosco Shipping Ports ha pres el control de Noatum, primer operador de terminals portuàries d’Espanya, en comprar un 51% de la seua capital per 203,49 milions d’euros, la qual cosa li permetrà quedar-se amb la terminal de contenidors del Port de València, segons han informat les dos companyies en sengles comunicats.

La transacció té lloc menys d’un mes després que el Govern espanyol aconseguira aprovar en el Congrés la reforma del règim legal del sector de l’estiba i mentre els treballadors del gremi estan secundant un calendari de parades en els ports.

Cosco emmarca l’operació en la seua estratègia d’expansió internacional i en la seua intenció d’estendre la seua activitat cap als ports del Mediterrani, segons ha indicat el grup xinés en un comunicat.

Per la seua banda, Noatum ha detallat en el comunicat que esta operació inclou les terminals de contenidors que la companyia posseïx en el recinte portuari de València (Noatum Container Terminal València), Bilbao (Noatum Container Terminal Bilbao), així com els ports secs de Madrid (Conterail) i Saragossa (Noatum Rail Terminal Saragossa).

No obstant açò, assenyalen que la conclusió de la transacció està subjecta a l’aprovació dels accionistes, al compliment de certes condicions prèvies i a l’obtenció de les autoritzacions legals pertinents.

A més, precisen que Noatum Container Terminal Bilbao i València, com a terminals públiques, seguiran oferint les seues infraestructures i gamma de servicis a totes les navilieres que facen escala en els ports de Bilbao i València respectivament, “en condicions de neutralitat i d’acord a les condicions de concessió i els compromisos contractuals”. “El mateix s’aplicarà per als ports secs”, subratlla la companyia.

A més, expliquen que la participació del 45% ostentada per Noatum Ports en OPCSA Las Palmas continuarà en mans dels actuals accionistes de Noatum Ports i que l’operació exclou Noatum Maritime, l’activitat principal de la qual està orientada a les operacions i terminals portuàries polivalents i d’automoció, incloent les terminals de vehicles i càrrega a granel de Santander, Sagunt, Màlaga i Barcelona (Autoterminal).

Per al CEO de Noatum Ports and Maritime, Douglas Schultz, amb este acord s’inicia “una nova fase de desenvolupament amb Cosco Shipping Ports Limited, un soci estratègic que és un referent en operacions portuàries i un destacat inversor en terminals portuàries a nivell mundial”.

“El nou partnership millora la nostra capacitat per a augmentar volums de càrrega i reforça els ports de València i Bilbao, a més de millorar el nivell de servici als clients”, ha destacat Schultz que explica que esta operació busca, així mateix, “maximitzar la capacitat de les terminals de contenidors implementant els plans estratègics del Grup a llarg termini, optimitzar l’estructura i eficiència dels negocis del Grup i potenciar les sinergies i la qualitat en el servici oferit als clients”.

Així mateix, l’associació contribuirà a millorar les terminals ferroviàries de Saragossa i Conterail a Madrid.

Per la seua banda, el President Executiu de Noatum Ports and Maritime, Chris Gray, ha indicat que estan “especialment orgullosos d’esta operació” perquè estem “segurs” que amb ella “se’n va a aconseguir potenciar a Noatum Ports en favor dels interessos a llarg termini dels accionistes, clients, empleats, Autoritats Portuàries i altres stakeholders de la companyia.

“Creiem fermament que un soci estratègic de la magnitud de Cosco Shipping Ports Limited, consolidarà les expectatives de creixement dels nostres ports”, ha resolt.

El grup Noatum, constituït en 2010 de la compra de l’antiga Dragatges SPL per part d’un grup d’inversors institucionals, és actualment, i segons les seues dades, el primer operador de terminals marítimes d’Espanya, amb instal·lacions a València, Bilbao i Las Palmas. A més, té també dos terminals ferroviàries.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor