23.11.2023 - 17:49
|
Actualització: 23.11.2023 - 21:41
L’empresa nacional ferroviària italiana Ferrovie dello Stato, propietària del 100% de Trenitalia, ha referma el seu interès a competir en el corredor de gran velocitat entre Barcelona i París amb SNCF i, en el transcurs de l’any vinent, amb Renfe. Trenitalia és el primer accionista d’Iryo, amb un 45%, seguit d’Air Nostrum (31%) i Globalvía (24%) i també disposa d’una filial a l’estat francès amb material propi. De moment, però, la companyia italiana continua analitzant aquesta possibilitat i no ha fixat cap data, que no seria a curt termini. Aquesta setmana, fa un any que Iryo va començar les operacions a l’estat espanyol, on ha transportat 5,2 milions de viatgers.
En cas de concretar-se l’entrada d’aquest nou actor en el corredor Barcelona-París, no se sap encara si Trenitalia ho faria amb els trens que té Iryo a l’estat espanyol o amb els que ja disposa a l’estat francès.
En qualsevol cas, fonts d’Iryo recorden que la companyia té “vocació d’expandir-se i que no es tanca portes”. De fet, fa pocs dies que va anunciar que a partir del 10 de desembre connectaria Barcelona i Sevilla amb quatre connexions diàries en cinc hores i quaranta-cinc minuts i amb parada a Madrid, on romandrà uns vint minuts, i amb aturades a Saragossa, Madrid i Còrdova. Aquests trens, però, no faran parada a Tarragona fins a l’estiu del 2024.