La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de València aprova el retorn de l’EMT a Montcada, Vinalesa, Paterna i Alboraia

  • La Comissió d'Urbanisme de l'Ajuntament de València ha aprovat este dilluns l'acord establit amb la Generalitat que permetrà que els autobusos d'Empresa Municipal de Transport (EMT) tornen als municipis de Montcada, Vinalesa, Paterna i Alboraia.

VilaWeb
Redacció
25.07.2016 - 18:15

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de València ha aprovat este dilluns l’acord establit amb la Generalitat que permetrà que els autobusos d’Empresa Municipal de Transport (EMT) tornen als municipis de Montcada, Vinalesa, Paterna i Alboraia.

Esta mesura, que suposarà una primera millora de la mobilitat interurbana en València i la seua àrea metropolitana i, per als veïns d’estes localitats, la recuperació d’un servici que l’anterior govern municipal va retallar en 2012, ha comptat amb els vots a favor dels representants de Compromís, PSPV i València en Comú, mentre els del PP i Ciutadans optaven per l’abstenció, segons ha informat el consistori en un comunicat.

D’altra banda, la Comissió ha avalat el procés de millora i modernització de la xarxa d’EMT que es posarà en marxa este dimarts, rebutjant sengles mocions de PP i Ciutadans que pretenien aturar-lo.

Al respecte de les dues circumstàncies, el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha valorat que “la millora de la mobilitat en València i la seua àrea metropolitana és imparable, tot i que encara hi haja qui, davant d’un assumpte com este que suposa un clar benefici col·lectiu, intente posar pals en les rodes”.

Segons ha assenyalat el regidor Grezzi, “hui és un dia històric en el que respecta a la mobilitat a València, perquè d’una banda estem en l’avantsala del pas més important donat en anys per a millorar la xarxa d’autobusos de la ciutat, començant a deixar enrere un model obsolet que fa lustres que deuria haver-se modificat, i per un altre naix una entitat de gestió metropolitana que també deuria haver funcionat a ple rendiment des de fa dècades per a establir un model de mobilitat racional, funcional, econòmic i sostenible en tota l’àrea.

El que, segons la seua opinió, “resulta més sorprenent”, és que, “front a estos passos que suposen un evident benefici per a totes les persones”, Ciutadans i Partit Popular es posen de banda, quan no mostren una frontal oposició”.

Per al regidor de Mobilitat, la moció contrària del Partit Popular “no estranya tant”, ja que els seus regidors, “quan van estar al capdavant del govern municipal, van fer perdre a l’EMT més de 17 milions de viatgers fins a 2014, i alhora augmentaven el dèficit de l’empresa en 34 milions d’euros”, ha assenyalat l’edil.

“Imputats com estan, per no treballar ni tan sols han dedicat uns minuts a presentar una moció diferent a la qual ja ha estat rebutjada en el ple municipal”, ha continuat el regidor, qui considera que l'”únic objectiu” dels populars “és torpedinar les millores, perquè qualsevol millora posa de manifest el seu evident incapacitat i nefasta gestió” quan van estar al capdavant de l’Ajuntament.

PRIMERA FASE EN MARXA

Respecte a l’abstenció de Ciutadans sobre l’ampliació del servici d’EMT a municipis de l’Horta i a la seua moció desestimada demanant ajornar les millores a la xarxa d’autobusos, Grezzi ha lamentat que “preferisquen acompanyar als imputats del PP que treballar en consens respecte a mesures com estes, de caràcter tècnic, i que no són objecte de disputa partidista als municipis de referència en matèria de mobilitat”.

El regidor de Ciutadans, Narcís Estellés, també ha formulat una pregunta sobre l’ordenació de l’avinguda Baró de Cárcer, que segons la seua opinió està “mal orientada”.

La primera fase d’optimització de la xarxa de l’EMT i la nova línia 99 entraran en funcionament este dimarts i segons el regidor Grezzi, “no caldrà esperar molt perquè puguem comprovar com la ciutadania, que tant ha demandat durant anys una xarxa de transport públic amb millors freqüències i trajectes més ràpids, celebra esta millora”.

LÍNIA 99

Finalment, Grezzi ha posat èmfasi que l’actual Govern municipal, amb la creació de la línia 99 “repara el dany provocat a la ciutadania valenciana quan el 2011 l’anterior alcaldessa va regalar el servici de la línia Metrorbital a una empresa privada”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor