La comissió de responsabilitat civil de l’Icab demana regulació específica per a accidents amb bicis

  • La comissió de responsabilitat civil i assegurances del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (Icab) considera necessari que hi hagi una regulació específica per fer front als accidents on estiguin implicades bicicletes, sigui de forma activa o passiva.

VilaWeb
Redacció
18.05.2017 - 19:11

BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

La comissió de responsabilitat civil i assegurances del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Icab) considera necessari que hi hagi una regulació específica per fer front als accidents on estiguin implicades bicicletes, sigui de forma activa o passiva.

Aquesta és una de les principals conclusions que s’han donat a conèixer en el marc del XXIV Congrés de Responsabilitat Civil i Assegurances que ha inaugurat aquest dijous el degà de l’Icab, Oriol Rusca, i el president de la Comissió d’Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances, Jordi Calsamiglia.

Rusca ha destacat que aquesta comissió va ser pionera a Espanya a impulsar un congrés per analitzar i debatre els canvis legislatius que envolten aquesta àrea, “que no és fàcil i que requereix un coneixement exhaustiu i profund per poder respondre les situacions que els clients els demanen amb garanties de qualitat”.

La comissió ha alertat que aquest any ja han mort 18 ciclistes en les carreteres, tres més que en el mateix període del 2016, i que Barcelona és la província on hi ha un percentatge més alt d’accidents en cap de setmana (23%), seguit per Madrid (12,4%), València (8,3%) i Guipúscoa (4,1%).

També s’ha destacat l’augment dels accidents de trànsit protagonitzats per bicicletes en l’àmbit interurbà a Espanya, del 2008 al 2013, on s’ha passat dels 2.694 als 5.806, segons l’informe del centre d’Estudis Posa-li Fre-AXA de Seguretat Vial, elaborat en col·laboració amb la Universitat de València i l’Institut d’investigació TNS.

Des d’aquesta comissió es considera que l’augment de l’ús de la bicicleta, tant com a mitjà de transport en els nuclis urbans com la popularització del ciclisme com a pràctica esportiva, ha incidit en aquest augment en les vies interurbanes.

Davant aquesta situació, la comissió de l’Icab considera necessària una nova regulació dels delictes imprudents en la circulació viària, ja que els canvis introduïts en el Codi Penal, el 2015, ha portat al fet que algunes morts de ciclistes en carretera hagin “quedat impunes”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor