La Catalunya del Nord acull la 3a Copa Catalunya de Sardana Esportiva

VilaWeb
21.07.2023 - 06:00
00:00
00:00

Els amants de la sardana esportiva tenen una cita clau aquest dissabte, 22 de juliol a partir de les 20.30 h a Ceret (el Vallespir), una població de la Catalunya del Nord que es converteix per unes hores en la referència al més alt nivell d’aquesta disciplina. I és que acollirà la 3a edició del Campionat de la Copa Catalunya de Sardana Esportiva, amb la participació de colles de les 5 Territorials que conformen la Federació Unió de Colles Sardanistes de Catalunya, incloent-ne dues de la Catalunya del Nord. Com explica en Joan Casals, de la Unió de Colles Sardanistes (UCS), es tracta d’una competició per eliminatòries directes, colla contra colla, amb una repesca, que permet que totes les colles participants de cadascuna de les categories ballin almenys dues sardanes, però que, en funció dels resultats que vagin obtenint, puguin arribar a ballar-ne quatre. En total, s’interpretaran 8 sardanes, triades per sorteig, immediatament abans de ser ballada cada sardana, d’entre una llista de 16, escollida pel Foment de la Sardana de Ceret i comunicada a totes les colles de Catalunya a primers de juny.

El format de la competició

La participació està limitada a 8 colles per categoria, en grans i en veteranes, i a 4 en juvenils i infantils. Les dues primeres sardanes seran els quarts de final de les colles veteranes i grans, respectivament. La tercera sardana estarà reservada a les semifinals per a les colles infantils i juvenils. La quarta i la cinquena sardana serà per a les semifinals de veterans i grans, respectivament, on les guanyadores dels quarts de final s’enfrontaran entre elles. I també ho faran les perdedores de manera que, les colles que tornin a perdre, quedaran definitivament eliminades. La sisena sardana serà la final d’infantils i juvenils, on competiran entre elles, les guanyadores de la semifinal, per al títol de campiones, i també les perdedores, en lluita pel tercer lloc. La setena sardana serà una repesca, tant per a les colles grans com les veteranes, on competiran les perdedores de la semifinal de colles guanyadores contra les guanyadores de la semifinal de colles perdedores. Les perdedores d’aquests enfrontaments, quedaran també eliminades. I la vuitena sardana serà la gran final, tant per a les colles grans com les veteranes, on les guanyadores de les semifinals s’enfrontaran per al títol de cada categoria, i les guanyadores de la repesca també ho faran, en lluita pel tercer lloc. Finalitzarà el concurs amb la sardana de germanor, ballada en rotllanes concèntriques, que serà la que porta per títol Per la nostra amistat, del mestre Martirià Font, en commemoració del centenari del seu naixement. La proclamació dels campions de cada categoria i el lliurament dels trofeus i obsequis es farà de forma diferenciada: per a les colles infantils i juvenils, just abans de la sardana final; i per a les colles grans i veteranes, en acabar la sardana de germanor.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
272829303112345678910111213141516171819202122232425262728123456789
dldtdcdjdvdsdg
272829303112345678910111213141516171819202122232425262728123456789
Fer-me'n subscriptor