05.01.2018 - 10:27
|
Actualització: 05.01.2018 - 11:36
La cuinera Ada Parellada ha estat objecte aquesta setmana d’una campanya difamatòria a la xarxa per mirar de desprestigiar el seu restaurant a Barcelona, el Semproniana. El motiu de la campanya és haver organitzat un ‘Sopar groc solidari’ el 9 de gener vinent per donar suport als presos polítics. De cop i volta, van aparèixer a TripAdvisor, Facebook i Google comentaris ofensius i molt crítics amb el restaurant de Parellada. Però l’ofensiva ha acabat sortint malament i ha aconseguit l’efecte contrari, és a dir, que la iniciativa del sopar solidari hagi tingut més difusió, que el Seproniana hagi rebut moltes mostres de suport i que TripAdvisor hagi suprimit tots els comentaris fraudulents i ofensius.
Ahir a la tarda, els darrers comentaris sobre el Semproniana a TripAdvisor eren calúmnies que no tenien res a veure amb la qualitat gastronòmica del restaurant.
Molts usuaris a Twitter en van alertar i van mostrar suport a Parellada. Aquests en són només alguns exemples:
SI US PLAU ajudeu🙏🙏🙏 Aquest missatge ens l'ha enviat l'@adaparellada per WatsApp, preocupada, aquest matí… pic.twitter.com/KkoA5GFOIe
— Anna Bertran (@AnnaBertran) January 4, 2018
Gràcies per la iniciativa, la coherència i el compromís amb les persones i el país. @adaparellada, gran persona i una immensa cuina!#LlibertatPresosPolítics pic.twitter.com/6krEok0iek
— Carles Xifra (@CarlesXifra) January 4, 2018
Hola @adaparellada des del #1918CuinadeMar de #VilanovailaGeltrú et fem arribar tot el nostre suport xl #SoparGrocSolidari. Cap boicot ens aturarà.
— 1918 CUINA DE MAR (@1918cuinademar) January 4, 2018
https://twitter.com/eduardvoltas/status/948991745735495680
Tot el meu suport a @adaparellada i el #semproniana, un restaurant meravellós. No podran amb tu, Ada!
— Adam Martín Skilton (@adammartinsk) January 4, 2018
VilaWeb es va posar en contacte amb TripAdvisor per saber per què no havia filtrat aquesta mena de comentaris. La companyia va respondre que estudiaven en aquest cas, que ja n’havien estat alertats. Finalment van suprimir-los. En poques hores, la campanya no únicament havia fracassat, sinó que havia aconseguit l’efecte contrari. Ada Parellada mateixa va acabar agraint tot el suport rebut:
Moltes gràcies per el suport, a tots! I a @TripAdvisor per retirar les crítiques que no són estrictament gastronòmiques. Actuació exemplar!
— Ada Parellada (@adaparellada) January 4, 2018