14.06.2018 - 10:07
|
Actualització: 14.06.2018 - 10:19
La Cambra de Comerç d’Andorra ha encomanat un estudi per avaluar si és viable instal·lar un aeroport dins el país. L’encàrrec el durà a terme una empresa francesa especialitzada i es farà de manera progressiva. Així, si la primera part, que és sobre la ubicació, no surt bé ja no es passarà a la segona, que correspon a l’impacte sonor. El president de la Cambra, Miquel Armengol, ja va defensar, el mateix dia que va prendre possessió, la necessitat que el Principat comptés amb aquesta infraestructura, al·legant que el d’Andorra – La Seu d’Urgell no cobria, al seu parer, les necessitats del país. Per la seva banda, el ministre andorrà Jordi Cinca ha dit que ‘qualsevol iniciativa en aquest sentit és ben vista sempre i quan segueixi la línia d’un estudi i no comporti cap inversió’.
El Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) ha publicat el certificat d’acords del ple de la Cambra de Comerç andorrana del 30 de maig, en el qual es va aprovar un pressupost extraordinari per fer front a les despeses de l’estudi de viabilitat del projecte d’aeroport. Una empresa francesa especialitzada serà l’encarregada de dur-lo a terme en diverses fases. D’aquesta manera, una primera part es dedicarà a estudiar-hi possibles ubicacions dins el país i, en cas de trobar-n’hi d’adequades, s’abordaria l’anàlisi de l’impacte sonor que tindria la infraestructura.
La decisió de la Cambra ha estat ben vista pel govern andorrà, tal com ha dit aquest dimecres el ministre Jordi Cinca: ‘Qualsevol iniciativa en aquest sentit és ben vista sempre i quan segueixi la línia d’un estudi i no comporti cap inversió sobre el terreny’. Cinca ha afegit que l’actual president de la Cambra, Miquel Armengol, ‘ha abanderat sempre aquesta idea’. Després de defensar-la el dia de la seva presa de possessió com a president de la Cambra, però, el ministre de Turisme andorrà, Francesc Camp, va afirmar que aquestes necessitats quedaran cobertes quan l’aeroport de la capital alturgellenca disposi del sistema d’aterratge amb GPS per permetre el trànsit d’avions en condicions climatològiques adverses.