La batllessa de Castelló considera que apujar el peatges un 2% és una ‘burla’ als usuaris

  • El 1998 va concloure el termini d'explotació inicial, de 27 anys, però el govern espanyol va negociar una nova pròrroga que va fer que els usuaris de Castelló haguessin de continuar pagant vint anys més

VilaWeb

Redacció

02.01.2018 - 13:59
Actualització: 02.01.2018 - 17:17

La batllessa de Castelló, Amparo Marco, considera una ‘burla’ que el govern espanyol hagi aprovat d’apujar els peatges un 2%. ‘Els usuaris de les autopistes, ací, no hem de pagar la mala gestió que s’ha fet en altres parts d’Espanya. Hem pagat de sobres l’autopista AP-7 i ara ens obliguen a pagar les autopistes d’altres comunitats. No eliminen el peatge de la AP-7 i, a més, assumim el rescat d’altres autopistes’, es queixa.

Marco considera que una pujada lineal per a totes les autopistes perjudica especialment els territoris que han hagut d’aportar més per l’ús de les vies de pagament aquestes últimes dècades. Castelló i la Comunitat Valenciana tornen a sortir perjudicats per les decisions del govern de Mariano Rajoy. No solament ens castiga amb menys inversions en el pressupost general, sinó que ens imposa més pagaments a l’estat.’

El govern espanyol ha aprovat un increment de les tarifes per a compensar el rescat de les nou vies de pagament que han fet fallida. A més, es fa en un moment en el qual ha crescut el trànsit i això generarà més benefici a les concessionàries. ‘Castelló ha pagat molts milions d’euros per usar una via de comunicació essencial, mentre que en altres punts d’Espanya han anat construint autovies ràpides gratuïtes’, lamenta Marco.

Considera que el manteniment del peatge a la AP-7 condiciona la competitivitat de l’economia local i provincial, i afecta negativament la creació de llocs de feina. En aquest sentit, insisteix que la gratuïtat de l’autopista tindria conseqüències favorables per al rellançament dels sectors productius, especialment en els àmbits econòmics clau, com la indústria i el turisme, que generen fluxos de trànsit importants des de Castelló i cap a Castelló.

El ple del 26 d’octubre va votar a favor d’una declaració institucional presentada pels grups municipals signants del Pacte del Grau en la qual sol·licitaven al govern espanyol que confirmés la supressió de qualsevol tipus de peatge el 2019, un cop finalitzi la concessió de l’autopista AP-7, tal com han suggerit alguns dirigents del Partit Popular. El text recollia també la petició de descartar qualsevol tipus de pròrroga.

El 1998 va concloure el termini d’explotació inicial, de 27 anys, però el govern espanyol va negociar una nova pròrroga que va fer que els usuaris de Castelló haguessin de continuar pagant vint anys més un peatge que Marco considera ‘totalment injust’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor