09.08.2018 - 11:25
|
Actualització: 09.08.2018 - 11:45
Ciutadans va reformular la seva imatge institucional el 2017, un canvi que només ha fet que portar-li maldecaps. Rivera volia oferir una altra cara del partit i mostrar-se com la gran alternativa a la Moncloa. Tanmateix, les similituds de la nova iconografia amb el logotip de la consultora barcelonina Comuniza són innegables.
L’empresa, de fet, es va oposar al registre de la marca de Ciutadans a l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM), perquè ja en tenia un registre previ que li permetia fer-ne ús durant un període de deu anys, renovable indefinidament cada dècada. Doncs bé, l’OEPM ha denegat en primera i segona instància les sol·licituds de registre de les marques Ciudadanos, Ciutadans, Cidadáns, CS i Herritarrak.
En la segona resolució, l’OEPM explica que hi ha ‘un alt risc d’associació del distintiu’. A més, assegura que la convivència de les imatges de Comuniza i Ciutadans ‘generaria un risc evident de confusió (associació) als consumidors.’ Aquesta resolució implica el final de la via administrativa dins l’OPEM i el partit d’Albert Rivera ha presentat una demanda a la sala del contenciós-administratiu al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat de Madrid (TSJCM).
‘La història serà llarga’, afirma la consultora, que ja ha anunciat que es personarà en els cinc procediments oberts al tribunal. ‘Som conscients que serà un procediment judicial que requerirà uns quants anys’, afegeix. Comuniza considera que Ciutadans fa servir totes les vies legals possibles per a allargar el procés i, així, continuar fent ‘ús de la seva identitat visual’. ‘Continuarem defensant els nostres drets’, afirma.