King Àfrica llança ‘El Tembleque’ amb DKB: “Jo vaig néixer tocant rock”

  • "Em poso una disfressa i surto a divertir-me com si estigués en un gran carnestoltes"

VilaWeb
Redacció
24.06.2017 - 11:28

“Em poso una disfressa i surto a divertir-me com si estigués en un gran carnestoltes”

BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)

El cantant argentí King Àfrica –álter ego d’Alan Duffy– acaba de llançar el single ‘El Tembleque’ al costat del músic cubà DKB –Ariel Queupumil–, i en una entrevista a Europa Press ha afirmat: “Jo vaig néixer tocant rock”.

“Em vaig criar tocant rock. El meu iPod porta tot rock dels 80 i els 90, una gran col·lecció de temes de la meva vida”, i ha recordat que fa anys tenia una banda de rock que homenatjava The Police.

“Hi ha molta gent que et critica abans de conèixer-te perquè cantes tal estil i et veta, sense haver-te escoltat”, ha lamentat Duffy, que va començar estudiant guitarra als set anys i es considera un dj d’house, i que de fet punxa en llocs on molts voldrien treballar.

Sobre el seu propi personatge, ha dit que li diverteix pujar-se a l’escenari disfressat: “King Àfrica és posar-me una disfressa i sortir a divertir-me com si estigués en un gran carnestoltes”.

A més, els fans li fan cas, salten i ballen i, a més, li paguen per això: “El dia que senti que no transmeto gens i que m’avorreixo, em baixaré de l’escenari i seguiré sent un rocker o un dj més”.

Duffy ha subratllat que King Àfrica és precisament diversió i entreteniment, i entendre que a la gent li passen moltes coses i que cal distreure-la dels problemes, sense ficar-se amb ningú.

Ha assegurat que mai va arribar a pronosticar l’èxit de la seva versió de ‘La Bomba’ –tema del grup bolivià Blau Blau–: “Em van cridar i em van dir que tornés a Espanya perquè havia esclatat ‘La Bomba'”.

NOVA CANÇÓ

Amb DKB es van conèixer en 1999 i no va ser fins el 2015 quan van començar a col·laborar amb la cançó ‘El Cocodrilo’, donant a llum després ‘El Tembleque’, tema que va comptar a última hora amb els arranjaments de Dj Unic.

“Això que hem fet és totalment nou i sona molt fort”, ha explicat DKB, en un nou gènere que ha batejat com ‘temblecón’, mentre que King Àfrica li denomina ‘ragga cubà’.

Preguntats sobre les crítiques a la seva música quant a perspectiva de gènere, Duffy ha lamentat: “El que fem són lletres normals, no ens fiquem amb ningú, sinó que ensenyem a la gent un ball”.

Ha afegit que les 30 ballarines del seu nou vídeo pertanyen a una escola de ball de Cuba, i “ningú els va dir com havien de vestir”, i que igual que ha ballat amb elles, també va gravar ‘La Ramona’ amb Fernando Esteso amb la cuinera de l’hotel on s’allotjava i que es va oferir per al paper.

DKB ha lamentat: “Sempre hem fet música perquè la gent escolti i es diverteixi, però hi ha molt regetonero que es passa amb el llenguatge i es fica amb la dignitat de la dona”.

King Àfrica ha deplorat que les crítiques en Internet s’escuden en l’anonimat i que els qui critiquen no són experts: “Hemingway deia que parlin malament o bé de tu no importa, mentre en parlin”.

DKB ha agregat que moltes vegades són músics els que censuren la música urbana, però al seu judici no entenen la dificultat de produir aquestes cançons en les quals cal saber repetir una tornada el just per no avorrir: “És molt més difícil fer una producció ballable senzilla que una balada que faci vibrar a la gent”.

A més, DKB ha assegurat que “és necessari ser únic”, perquè molts intenten fer un ‘Despacito’ –com Luis Fonsi–, la qual cosa és un error, perquè llavors el tema serà del munt.

I King Àfrica ha afegit a això. “Han sortit unes quantes cançons després del ‘Despacito’ que sonen a ‘Despacito”.

Per això la seva recomanació és: “Molt despacito, aparca la bicicleta i el teu taxi i per favor puja’m la ràdio i escolta ‘El Tembleque”, en una picada d’ullet a tota la competència de l’estiu.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor