28.05.2020 - 15:14
El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha reaccionat a la sortida de Nissan de Catalunya lamentant la falta d’inversió de l’estat espanyol en el passat, particularment durant l’etapa de Zapatero com a president espanyol. En un fil de piulets, Canadell ha fet una crida a lluitar per a salvar l’empresa, però també a cercar alternatives.
Canadell ha situat l’origen de la retirada de Nissan de Catalunya el 2006, quan planificava de construir una nova planta a Igualada. Recorda que l’ex-president espanyol José Luis Rodríguez Zapatero va donar ajuts públics a l’empresa japonesa perquè, en comptes d’Igualada, construís la planta a Valladolid. ‘Això fan els estats, ajudar les seves empreses. Catalunya no tenia estat (ni en tenim encara). No es va invertir a Catalunya i avui es veu el resultat’, critica.
També explica com el Regne Unit, després del Brexit, continua sent competitiu industrialment ‘i es reforça a Nissan’, que l’estat francès ha concentrat la producció de Renault al seu territori i que l’estat espanyol ha protegit les plantes espanyoles, però no les catalanes. ‘Què pot fer Catalunya? Res, no té estat’, lamenta. Per últim, diu que cal lluitar per salvar l’empresa, cercar alternatives perquè vingui una altra empresa o bé potenciar el sector de la mobilitat del segle XXI a Catalunya. ‘Ens en sortirem, patint com sempre fem els catalans…’, conclou.
Dit això, cal lluitar per salvar si es pot l’empresa, i si no, buscar alternatives perquè vingui un altre constructor, i si no, buscar alternatives dins de Catalunya per potenciar el sector de la mobilitat del segle XXI. Ens en sortirem, patint com sempre fem els catalans…
— Joan Canadell (@jcanadellb) May 28, 2020
El president ZP va decidir que no s’havia d’invertir a Igualada, si no a Valladolid, amb ajudes PÚBLIQUES. Això fan els ESTATS, ajudar les SEVES empreses. CAT no tenia Estat (ni en tenim encara). No es va invertir a Catalunya i avui es veu el resultathttps://t.co/frJfq9LwJV 👇
— Joan Canadell (@jcanadellb) May 28, 2020
Dit això, cal lluitar per salvar si es pot l’empresa, i si no, buscar alternatives perquè vingui un altre constructor, i si no, buscar alternatives dins de Catalunya per potenciar el sector de la mobilitat del segle XXI. Ens en sortirem, patint com sempre fem els catalans…
— Joan Canadell (@jcanadellb) May 28, 2020