JJOO- McDonald’s posa fi al seu patrocini dels Jocs Olímpics 41 anys després

  • L'empresa de menjar ràpid nord-americana McDonald's ha posat fi al seu acord de patrocini dels Jocs Olímpics, que mantenia des de fa 41 anys, segons ha confirmat aquest divendres el Comitè Olímpic Internacional (COI).

VilaWeb
Redacció
16.06.2017 - 17:04

BERLÍN, 16 (Reuters/EP)

L’empresa de menjar ràpid nord-americana McDonald’s ha posat fi al seu acord de patrocini dels Jocs Olímpics, que mantenia des de fa 41 anys, segons ha confirmat aquest divendres el Comitè Olímpic Internacional (COI).

McDonald’s, patrocinador des dels Jocs Olímpics de Mont-real 1976 i part del programa de patrocinadors principals del COI, aporta més de mil milions de dòlars en cada cicle de quatre anys per als Jocs.

“En un panorama empresarial que evoluciona ràpidament, McDonald’s està cercant enfocar-se en diferents prioritats de negocis”, ha explicat en un comunicat Timmo Lumme, director gerent de IOC Television and Marketing Services. L’empresa no ha revelat els termes financers de la separació.

Encara que és inusual que un patrocinador olímpic abandoni la seva col·laboració abans de completar l’olimpíada, els patrocinadors canvien regularment dins del programa del COI. La incorporació més recent va ser la de l’empresa xinesa en línia Alibaba Group Holding Ltd, que va signar un acord al gener per a una associació fins al 2028.

“Com a part del nostre pla de creixement global, estem reconsiderant tots els aspectes del nostre negoci i hem pres aquesta decisió d’acord amb el COI per enfocar-nos en diferents prioritats”, ha indicat la directora global de màrqueting de McDonald’s, Silvia Lagnado.

McDonald’s ha estat reduint els costos i invertint a millorar la qualitat dels aliments i el servei de restaurant i comandes en línia per atreure els clients als Estats Units, on la intensa competència ha fet baixar les vendes.

La companyia, que va participar per primera vegada en els Jocs el 1968, va ser el seu patrocinador minorista d’aliments. Malgrat retirar-se amb efecte immediat, McDonald’s continuarà en els Jocs Olímpics d’Hivern de Pyeongchang del pròxim any com a patrocinador amb drets de comercialització nacionals. El COI ha afirmat que no està planejant un reemplaçament immediat per a McDonald’s.

El COI ha estat objecte de crítiques per part d’organismes de salut pública per permetre patrocinadors com Coca-cola i McDonald’s utilitzar els Jocs com a oportunitat per comercialitzar els seus productes, ja que són percebuts com a insalubres, en contrast amb allò que l’esdeveniment cerca promoure.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor