14.11.2019 - 17:00
|
Actualització: 14.11.2019 - 20:22
La policia pretén desnonar un home que viu en una clariana d’un bosc d’un petit poble d’Anglaterra perquè hi volen construir. L’home, en Johnny, el Gall, Byron, és el protagonista al voltant del qual orbiten tots els altres personatges de Jerusalem, de Jez Butterworth, que ara arriba al Teatre Romea de Barcelona dirigida per Julio Manrique i protagonitzada per Pere Arquillué. Es podrà veure fins al dia de Reis del 2020.
Una obra dionisíaca en forma de comèdia shakespeariana, una celebració del caos i la llibertat que parteix de les essències de l’antiga Anglaterra per reflexionar sobre la fi de les utopies. Johnny, el Gall, Byron és una mena de Falstaff contemporani, un home que es nega a abandonar el bosc on viu i celebra el caos que l’envolta. Un personatge modern però que al·ludeix constantment a una Anglaterra medieval idealitzada mentre beu, consumeix drogues i evita les autoritats que el persegueixen.
L’obra constitueix un retrat d’una Gran Bretanya que perd el contacte amb les arrels, l’estampa d’un món rural esclau dels seus mites que, en veure les seves realitats més ombrívoles, fa miques les visions idealitzades. El teló de fons d’aquesta obra és la fira que s’organitza al poble i que va molt lligada amb aquesta Anglaterra idíl·lica, però ben bé podria ser qualsevol festa major del nostre país, amb una trama que toca temes universals.
El muntatge s’inspira en la lletra de la cançó amb el mateix nom de Sir Hubert Perry de 1916, inspirada, al seu torn, pels versos de William Blake. Aquesta cançó va esdevenir, ràpidament, un dels himnes no oficials d’Anglaterra i va sonar a totes les esglésies del país. El repartiment, a més de Pere Arquillué, es completa amb Elena Tarrats, Chantal Aimée, David Olivares, Marc Rodríguez, Víctor Pi, Guillem Balart, Adrian Grösser, Anna Castells, Clara de Ramon i Albert Ribalta.