29.07.2022 - 13:42
Javier Pagès ha estat reelegit president del Consell Regulador de la DO Cava per quatre anys més. Els dotze vocals l’han elegit per unanimitat. D’aquesta manera el seu nou mandat, on s’ha d’acabar de desplegar el pla estratègic, que aposta per la qualitat a partir de la zonificació i els anys de criança, queda reforçat. Dos fets inquietaven el sector amb relació a la reelecció de Pagès: el primer, les declaracions fetes durant la campanya electoral per Pere Ferrer, el vice-president de Henkell Freixenet, que posaven en qüestió el pla estratègic; i, en segon terme, la vocalia que van obtenir per primera vegada els representants de les zones de Requena i Almendralejo, territoris que no es troben dins del Principat i que han defensat acarnissadament l’ampliació d’hectàrees de vinya per a vi base cava, quan la DO Cava n’ha limitat les plantacions en els últims anys, arran de l’excedent de vi i, en conseqüència, la precarietat del preu del raïm.
Segons ha difós la mateixa DO Cava en una nota de premsa, les primeres declaracions de Javier Pagès com a nou president han estat aquestes: “La unitat és fonamental en uns moments tan decisius per al futur del sector, amb ella el sector pot aconseguir tots els reptes que ens hem proposat i ser una denominació d’origen referent mundial entre els escumosos més qualitatius del món”. Pagès es compromet a continuar treballant per incrementar el prestigi del cava i a desenvolupar la nova segmentació, que ha posat l’accent en els Caves de Guarda Superior (Reserva, Gran Reserva i Paratge Qualificat), i la zonificació, fent valdre la singularitat de les vinyes i territoris. En aquest sentit, el reelegit president del Consell Regulador ha afegit que “excel·lència i qualitat seran els eixos principals del nou mandat de la Denominació d’Origen Cava. Volem seguir amb el treball iniciat per a potenciar el valor del Cava entre els millors escumosos del món pel delit dels nostres consumidors.”
Segons la nota de premsa: Javier Pagès vol conduir el sector fins a les més elevades cotes d’èxit, apostant per la riquesa de les llargues criances i la complexitat gustativa que aporten. No oblida tampoc la voluntat del full de ruta assenyalat en el nou pla estratègic on adquireixen especial rellevància la sostenibilitat i la protecció del nostre entorn, la traçabilitat i la certificació qualitativa, la comunicació i la defensa de la marca, així com la col·laboració activa i la transparència. Tot això busca la revaloració d’un producte d’excel·lència que és líder mundial.