La interrupció del servei de tren a l’aeroport de Barcelona sorprèn i desconcerta els usuaris

  • Els passatgers que volen anar a Barcelona són derivats a la L9 per fer transbord a les estacions de l’Hospitalet de Llobregat

VilaWeb
Acumulació de passatgers de l'aeroport del Prat que volen accedir a l'estació de Rodalies per arribar a Barcelona (fotografia: ACN / Gemma Sánchez).

ACN

02.01.2025 - 15:04
Actualització: 02.01.2025 - 17:34

L’estació de tren de l’aeroport del Prat estarà tancada fins dissabte. El motiu és la interrupció de les línies R2, R2 Nord i R2 Sud en el tram entre Barcelona-Sants i Gavà, arran de l’execució de les obres d’accés a l’aeroport.

Els milers de passatgers que cada dia arriben o tornen del Prat amb tren s’han vist obligats a cercar alternatives. En el cas d’aquells que acaben d’aterrar i volen anar al centre de Barcelona amb rodalia, un equip d’informadors els redirigeix a la parada de metro de la L9 per fer transbord després a les estacions de Torrassa o Collblanc, a l’Hospitalet. La majoria dels passatgers entomen la notícia amb sorpresa i desconcert. “Si ho arribo a saber, agafo un taxi”, expressa una de les afectades.

Pràcticament tots els passatgers que arriben a l’accés de l’estació de rodalia de l’aeroport de Barcelona desconeixen que avui el servei està interromput. Davant l’estupefacció, un equip d’informadors subcontractats per Renfe els ofereixen un bitllet senzill gratuït per utilitzar el metro –situat a pocs metres de distància– i poder arribar a Barcelona a través de la L9. Si la intenció és anar a Sants, els indiquen que poden fer transbord a Collblanc per agafar la L5. Si volen anar al passeig de Gràcia o Plaça de Catalunya, el transbord és a la parada de la Torrassa per agafar la L1.

El periple descol·loca la majoria d’usuaris, molts d’ells carregats amb maletes. Alguns dels entrevistats han arribat a l’estació de rodalia amb intenció d’agafar el tren fins a Sants per continuar el viatge amb un TGV fins a Girona, Figueres o Saragossa. Sigui quin sigui el destí, assimilar l’itinerari que han de fer ara en metro els causa certa confusió i decepció, segons han relatat a l’ACN alguns passatgers procedents d’Anglaterra.

És el cas del George, que s’ha mostrat enutjat per haver d’invertir més temps del previst per arribar al centre de Barcelona en un viatge en família de tan sols tres dies. Ha assegurat que, si ho hagués sabut, hauria agafat l’Aerobús, però s’ha resignat a dirigir-se cap al metro per no perdre més temps. Una altra passatgera, la Carolina, temia per perdre el tren TGV i assegurava que hauria preferit saber-ho abans per haver pogut valorar agafar un taxi quan ha aterrat.

Els passatgers del Prat que volen utilitzar rodalia no reben cap informació sobre la interrupció del servei fins que arriben a l’estació, després d’haver caminat aproximadament deu minuts. “Venim molt cansades del viatge des de Vigo i ara a sobre ens trobem això”, s’ha queixat l’Antònia, una jubilada que tornava d’un viatge amb amigues amb previsió d’arribar a Figueres amb TGV abans del migdia.

També tenia previst d’arribar a Sants per agafar un TGV cap a Girona en Diego, un jove procedent de Porto. En el seu cas, s’ha mostrat sorprès, però ha dit que tenia marge per improvisar perquè no havia comprat encara el bitllet del TGV. També s’ho ha pres amb certa resignació la Maria, procedent de New Castle i amb bitllet per tornar cap a Navarra amb tren. Ha assegurat que faltaven encara hores per la sortida del tren fins a casa i que no li molestava haver de destinar més estona per anar a Sants.

En canvi, l’Anna, de Mataró, ha estat menys comprensiva amb la situació perquè assegura que diàriament pateix modificacions al servei de rodalia, “quan no són obres, són avaries”. “Pensava que el 2025 començaria millor, però ja veig que seguim igual”, s’ha lamentat.

El president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat que el pla alternatiu per carretera funciona amb normalitat. “El primer dia sempre requereix ajustament d’autobusos i de circulació”, ha dit. “A més, aquestes dates són importants quant a mobilitat”, ha afegit. El pla ofereix autobusos llançadora entre Zona Universitària / Palau Reial i Gavà.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor