L’alta velocitat recupera el servei a l’estació de Sants, malgrat que encara hi ha retards importants

  • Arran de la incidència, s'han registrat retards de més de dues hores

VilaWeb
Fotografia d'arxiu a l'estació de Sants.
Redacció / ACN
13.09.2024 - 09:06
Actualització: 13.09.2024 - 16:16

L’estació de Sants ha recuperat el servei de trens d’alta velocitat malgrat que encara hi ha retards importants després de la incidència de Can Tunis causada pel descarrilament d’un tren aquest divendres a primera hora del matí.

Fonts de l’operadora han explicat que l’avaria ha afectat nou trens i que s’han recol·locat els viatgers en altres combois que van i venen de Madrid i que circulen amb normalitat. Arran de la incidència, s’han registrat retards superiors a les dues hores. A hores d’ara ja s’ha reduït el nombre de persones acumulades a l’estació.

Protecció Civil ha desactivat el pla FERROCAT (per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril). Els trens que han quedat afectats perquè eren dins de la base situada a Can Tunis i no podien sortir a donar servei de TGV, Euromed i Intercity.

D’una altra banda, a les 13.30 hi ha prevista l’arribada sis autocars per traslladar els passatgers dels Euromeds a Alacant que havien de sortir de Barcelona a les 7.15 i a les 10.15.

Segons fonts d’Adif, els trens poden entrar i sortir amb normalitat de l’estació de Sants. Els que es troben a Can Tunis o hi han d’entrar, però, encara no poden fer-ho. El fet que la circulació es vagi recuperant progressivament ha ajudat a descongestionar el vestíbul de Sants, que al voltant de les nou del matí ha estat al límit, atès que no es permetia l’entrada de la majoria de viatgers a la zona d’embarcament i a les andanes.

Sobre la companyia Iryo, fonts de l’empresa han explicat a l’ACN que la incidència ha afectat dos trens i 600 viatgers de la seva operadora amb destinació a Madrid perquè no podien sortir de Can Tunis. A mig matí, els trens de la companyia hispano-italiana han acumulat retards de tres hores. D’una altra banda, fonts de Ouigo han dit que la incidència no els havia afectat.

Indignació dels passatgers

La incidència ha causat indignació i resignació entre els passatgers. “El pitjor és la desinformació”, s’ha queixat a l’ACN una passatgera amb destí a Madrid que havia vist desaparèixer el tren dels panells de l’estació “mentre altres ja han començat a sortir”. Xavier Canals, també amb destí a Madrid, responia així a la situació i l’espera: “Potser si ens haguessin avisat hauríem anat nosaltres a treure el tren descarrilat”. “No tenen ni megafonia”, bromejava Canals, que havia d’haver agafat el tren a les 8.55 i a tres quarts d’onze encara esperava notícies.

També amb destí a Madrid però per al tren de les 11.00, la Mabel es resignava, conscient que probablement perdrà el seu enllaç des de la capital espanyola cap a un altre punt. Sobre quina és la causa de l’endarreriment (el descarrilament d’un tren prop de Can Tunis), admetia que no ho sabia del cert. “He sentit que hi ha hagut un descarrilament…”. Al seu costat, dues joves també amb destí a Madrid, esperaven amb relativa tranquil·litat pel mateix tren, i remarcaven que això mai els havia passat abans.

Alguns passatgers han optat per cercar informació dirigint-se a les oficines d’un dels operadors privats que cobreixen el trajecte Barcelona-Madrid i amb el qual viatgen. “Portem una bona estona, i veiem que ja van sortint altres trens, però el nostre ha desaparegut de les pantalles”, explicava un matrimoni barceloní a la cua del punt d’informació de l’operador. La Montse ha relatat que quan han arribat a l’estació, a quarts de nou del matí, han trobat “bastant de caos” i han entès que hi havia endarreriment, però no han rebut cap informació oficial. “Això del descarrilament ho hem anat sentint més tard, però ningú ens donava raons; el pitjor és la desinformació”, afirma.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor