Els insults d’Aznar a Mèxic encenen la ira del partit de Manuel López Obrador

  • "No ens sorprèn que un instigador bèl·lic negui el genocidi indígena al nostre continent i faci apologia de l'evangelització catòlica", diu Morena

VilaWeb
01.10.2021 - 09:15
Actualització: 01.10.2021 - 16:25

El Moviment de Regeneració Nacional (Morena), la formació de govern a Mèxic, ha condemnat de manera rotunda les declaracions de l’ex-president espanyol José María Aznar en què refusava de demanar perdó per la conquesta i colonització d’Amèrica. Segons el partit, les paraules d’Aznar ofenen obertament la història de Mèxic i la dignitat i la memòria dels seus pobles originaris.

La formació del president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, ha difós un comunicat en què “repudia taxativament” que durant la convenció del PP –”un partit vinculat al franquisme”– s’hagi negat el genocidi indígena.

“No ens sorprèn que un instigador bèl·lic negui el genocidi indígena al nostre continent i faci apologia de l’evangelització catòlica, tenint en compte els abusos per part de membres de la corona espanyola, contradient amb això al papa Francesc mateix, que recentment ha ofert disculpes al poble de Mèxic”, continua Morena.

Així mateix, la formació ha retret a l’ex-president espanyol contradigui, fins i tot, el posicionament del rei Juan Carlos I: “Va tenir la decència de reconèixer els arbitris comesos en el passat contra el poble sefardita”.

A més, Morena ha manifestat un rebuig contundent en les insistents ingerències en afers interns de Mèxic per part d’Aznar i “del seu presoner”, en referència del dirigent de l’extrema dreta Santiago Abascal.

“Senyor Aznar, negar la història, no l’esborra. Les cultures mil·lenàries dels nostres pobles que els seus avantpassats polítics van provar de fer desaparèixer continuen vives i són enaltides per la transformació de Mèxic”, conclou el comunicat.

Ahir, durant la convenció del PP a Sevilla, Aznar es va negar a demanar a perdó pels crims de la conquesta de Mèxic, tal com ha fet el papa Francesc. “Ara vostè diu que Espanya ha de demanar perdó. I vostè com es diu? Digui’m com es diu. ‘Em dic Andrés Manuel López Obrador.’ Andrés pel passat asteca i Manuel pel passat maia, no?”, va dirl’ex-president espanyol.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor