28.10.2024 - 13:11
|
Actualització: 28.10.2024 - 13:20
Avui es publica l’Informe Poblet 2024, un estudi sobre l’ús del català a les xarxes socials per part dels creadors de contingut al País Valencià. Ha estat elaborat pel creador Aitor Muñoz, també coordinador de Poblet.info. L’informe es basa en l’anàlisi de dades quantitatives i qualitatives de 296 perfils de diferents plataformes digitals: Instagram, YouTube, TikTok, Twitch i els pòdcasts.
📃L’#InformePoblet2024 és un estudi de l’estat del valencià a les xarxes socials a través dels creadors de contingut en llengua pròpia. Ha estat elaborat per @Aitormh22
👉 Llig l’informe complet al nostre web https://t.co/TBSz27UwxR pic.twitter.com/rYiEtr5xH2
— Poblet🏘 (@Poblet_info) October 28, 2024
D’aquesta anàlisi s’extrau que Instagram és la plataforma amb més creixement i impacte dels creadors valencians en llengua pròpia. Segons les dades que publiquen, els influenciadors valencians han crescut un 34,51% en el darrer any. Tot i la tendència creixent positiva i l’increment de les xifres de seguidors, el ritme s’alenteix respecte de la crescuda que va haver-hi entre 2022 i 2023.
En l’àmbit territorial, s’extrau que les comarques valencianes amb més creadors de contingut en català són la Marina Baixa, amb deu, seguida de la Plana Baixa (vuit), la Marina Alta (set), l’Horta Sud (sis) i la ciutat de València (sis).
A més, el text també planteja reptes, propostes i oportunitats per a expandir l’ús de la llengua en l’espai digital, com ara proposar col·laboracions amb agrupacions, entitats i associacions. “És hora que s’adonen que, si l’abast de l’activitat d’una agrupació es concentra en el territori valencià o en els territoris catalanoparlants, no hi ha millor agent a les xarxes que els qui comuniquen en aquesta llengua”, diu l’informe. Així, l’Informe Poblet pretén ser el començament d’una marca com a estudi anual del fenomen dels creadors de contingut en català al País Valencià.