Inditex guanya 654 milions en el primer trimestre, un 18% més, i eleva un 14% les seves vendes

  • El grup ha generat 10.668 noves ocupacions en l'últim any, dels quals 2.242 han estat a Espanya

VilaWeb
Redacció
14.06.2017 - 09:33

El grup ha generat 10.668 noves ocupacions en l’últim any, dels quals 2.242 han estat a Espanya

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Inditex va registrar un benefici net de 654 milions d’euros durant el primer trimestre del seu any fiscal 2017-2018 (des de l’1 de febrer al 30 d’abril), la qual cosa suposa un augment del 18% respecte al mateix període de l’exercici anterior, segons ha informat aquest dimecres la companyia.

En concret, les vendes es van situar en 5.569 milions, un 14% més, reforçades en un “sòlid acompliment operatiu”. A tipus de canvi constant, la xifra de creixement de les vendes ha estat del 12,5%.

La companyia va situar el marge brut en 3.240 milions d’euros, la qual cosa representen un 14% més i el 58,2% de les vendes.

Respecte a l’inici del segon trimestre, en el període comprès entre l’1 de febrer i el 3 de juny, les vendes en botiga i en línia a tipus de canvi constant han crescut un 12%.

El benefici brut d’explotació (Ebitda) d’Inditex va ser d’1.113 milions d’euros durant el primer trimestre fiscal, la qual cosa suposa una alça del 17%, mentre que el benefici net d’explotació (Ebit) es va situar en 834 milions d’euros, un 18% més.

Les despeses operatives s’han mantingut sota “estricte” control durant el trimestre, per finalitzar creixent un 13%, principalment com a resultat de la nova superfície comercial oberta durant el període i inclouen totes les despeses de llançament de noves botigues i en línia.

La junta d’accionistes se celebrarà el 18 de juliol i el consell d’administració proposarà un dividend total corresponent a l’exercici 2016 de 0,68 euros per acció, dels quals 0,34 euros han estat pagats el 2 de maig i la resta serà desemborsada el proper 2 de novembre.

GAIREBÉ 10.700 NOVES OCUPACIONS AQUEST ANY.

El grup, la posició financera del qual neta és de 5.700 milions d’euros, ha aconseguit generar 10.668 nous llocs de treball en els darrers dotze mesos, dels quals 2.242 han estat a Espanya.

La companyia va repartir l’abril passat 42 milions d’euros entre uns 84.000 treballadors de botigues, fabricació, logística, cadenes i filials amb més de dos anys d’antiguitat, com a segona part del pla extraordinari de participació dels treballadors en el creixement de beneficis de l’empresa.

Aquest pla reparteix el 10% de l’increment del benefici net, per la qual cosa la quantitat a distribuir corresponent al 2016 hagués estat de 28 milions d’euros, que el grup va incrementar en altres 14 milions d’euros.

Després del pagament d’aquest segon tram del pla, la companyia ha repartit entre la seva plantilla 79,4 milions d’euros com a resultat del pla extraordinari 2015-2016 de participació en beneficis.

A més, el grup ha anunciat un nou pla de participació per al període 2017-2018, amb les mateixes característiques.

Aquestes quantitats se sumen tant als 493 milions d’euros distribuïts entre tota la plantilla en concepte de primes i retribució variable lligada a objectius concrets, com la retribució fixa salarial que el 2016 va superar els 3.100 milions d’euros.

SEGUEIXEN LES INVERSIONS.

A més, el grup continua amb les inversions vinculades amb el seu creixement, que segueixen sent un dels motors de la “permanent actualització i modernització”, amb una perspectiva social i mediambiental en tots els seus àmbits.

En aquest període destaca la inauguració de les noves oficines de Stradivarius a la zona del Vallès, a Cerdanyola (Barcelona), on s’ha instal·lat el personal de disseny i serveis centrals de la marca.

A més, al llarg de maig i juny s’han anunciat els projectes de dos nous ‘hubs’ logístics que es construiran en els propers mesos, un a la localitat holandesa de Lelystad i un altre a la a la Corunya al municipi de la Laracha, que complementaran i serviran de suport a les plataformes centrals logístices existents a Espanya. La inversió en aquests centres superarà els 150 milions d’euros.

Així mateix, totes les cadenes del grup han incrementat la seva presència internacional a través de la seva plataforma integrada de botigues físiques i en línia.

Durant el trimestre s’han incorporat quatre nous mercats en línia, amb l’obertura de la botiga virtual de Zara a Tailàndia, Malàisia, Singapur i el Vietnam, i en paral·lel s’ha continuat ampliant i optimitzant la presència del grup en els 93 mercats en els quals està present, culminant el període amb 7.385 botigues.

A més, la botiga en línia de Zara començarà la seva activitat a l’Índia en la segona part de l’any.

El primer trimestre de l’any ha estat especialment actiu en l’obertura de botigues emblemàtiques com el Zara de 6.000 metres quadrats de superfície total, distribuïts en quatre plantes, a la Castellana 79, en l’icònic nucli d’Azca, una de les principals artèries empresarials i comercials de Madrid.

Durant l’inici de l’exercici 2017, totes les cadenes van desenvolupar noves iniciatives comercials, entre elles #DressedinDutti, una nova iniciativa de Massimo Dutti a través d’Instagram que permet als usuaris comprar des del contingut que comparteixen a la xarxa social.

#DressedinDutti està disponible a 13 països, incloent Espanya, els Estats Units, Rússia, Regne Unit, Mèxic o Itàlia, entre d’altres.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor