Microsoft diu que s’ha solucionat la causa de la incidència, però els problemes continuen a tot arreu

  • CrowdStrike confirma que la incidència està relacionada amb una actualització del programari · Hi ha problemes a tot el món en aeroports, trens, hospitals, bancs, comerços entre altres

VilaWeb
Redacció
19.07.2024 - 09:20
Actualització: 19.07.2024 - 21:18

Una incidència en la plataforma de ciberseguretat CrowdStrike, relacionada amb una mala actualització –no és pas cap ciberatac–, causa problemes arreu del món en els sistemes Windows de Microsoft. George Kurtz, director general de CrowdStrike, ha escrit un missatge on diu que ja han identificat i aïllat el problema, que té l’origen en “un defecte descobert en una única actualització per a usuaris de Windows”, i que ja han implementat una solució. En canvi, diu que els usuaris de Mac i Linux no s’han vist afectats.

Per la seva banda, Microsoft assegura que l’activitat dels seus servidors està millorant i que s’ha aconseguit de solucionar la causa subjacent de la incidència. De totes maneres, la companyia assenyala que encara hi ha un “impacte residual” en algunes aplicacions i serveis de Microsoft 365. “Estem portant a terme mesures de mitigació addicionals per millorar el servei”, ha piulat.

Ací, la incidència ha afectat l’operador aeroportuari Aena –totes les operacions s’han de fer manualment–, Correus i també ha afectat el sistema de salut, amb repercussió en alguns hospitals i en el telèfon 061 Salut Respon. El Departament de Salut ha explicat que el telèfon 061 ja ha recuperat totalment la normalitat i es pot atendre tota mena de consultes. També es poden reprendre els tractaments de radioteràpia de l’Institut Català d’Oncologia i els del Consorci Sanitari Terrassa, que també han estat afectats per la incidència informàtica, que recuperaran l’activitat completa majoritàriament avui mateix.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Pantalles blaves arreu

Les xarxes socials bullen amb les imatges de pantalles blaves d’ordinadors que deixen de funcionar, com si calgués reiniciar l’ordinador. “El teu aparell ha tingut un problema i s’ha de reiniciar. Anem recollint informació i després el podràs reiniciar”, apareix a les pantalles. La incidència afecta aeroports, línies aèries i de tren d’arreu del món, però també mitjans de comunicació –com ara les cadenes ABC i Sky News, que ha deixat d’emetre al Regne Unit durant unes quantes hores–, botigues, bancs, mètodes de pagament, la borsa de Londres, etc.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor