Iglesias i Errejón xoquen a Twitter per l’estratègia de Podem

  • S'enfronten sobre el to del discurs en el context de la batalla pel control de les federacions i la direcció del partit

VilaWeb

ACN

20.09.2016 - 18:27
Actualització: 21.09.2016 - 10:17

Els dos màxims líders de Podem, Pablo Iglesias i Íñigo Errejón, han exposat públicament les seves diferències sobre l’estratègia i el to que ha de tenir la formació en el mapa polític actual. Tots dos han intercanviat criteris a Twitter, en un debat públic que recull les discrepàncies entre els dos corrents que encapçalen: el d’Iglesias, partidari de mantenir la línia dura en el discurs, i el d’Errejón, que vol trobar posicions més moderades. Tot plegat en el context de la batalla pel control de la federació de Madrid i el grup parlamentari al congrés espanyol –on Iglesias ha apartat els ‘errejoners’– i com un avançament de la lluita pel lideratge de la formació a l’assemblea que farà aviat.

Les diferències entre els dos responsables de Podem han augmentat després de les eleccions del 26-J, en què Podem no va passar davant del PSOE i va perdre un milió de vots. Aleshores els sectors pròxims a Iglesias van acusar Errejón d’haver dissenyat malament la campanya, mentre que els partidaris d’Errejón van dir que el to d’Iglesias feia ‘por’ a part de l’electorat. Aquests enfrontaments rebrotaran a les primàries del 9 de novembre per elegir els nous dirigents de les federacions d’Andalusia, Extremadura i Madrid.

La topada d’avui s’ha originat en una vella disputa entre les dues visions sobre l’estratègia de Podem, però l’ha precipitada una afirmació d’Iglesias en un míting a la Corunya, on Podem ha hagut d’integrar-se a última hora en la coalició En Marea. Iglesias ha volgut contrarestar el discurs ‘de la por’ del PP dient: ‘El dia que deixem de fer por als que s’enriqueixen a costa de la gent serem un més i no tindrem sentit com a força política. És clar que fem por: és impossible de ser decent en política sense fer por als indecents.’

Íñigo Errejón ha replicat a Iglesias per Twitter així: ‘Als poderosos ja els fem por, aquesta no és la fita. La fita és seduir la part del nostre poble que pateix però encara no confia en nosaltres.’ Iglesias ha fet servir el mateix canal per respondre: ‘Sí, company @ierrejon, però al juny vam deixar de seduir a 1 milió de persones. Parlant clar i essent diferents seduïm més.’

La picabaralla ha motivat rèpliques a Errejón per part dels sectors pròxims a Iglesias. La seva cap de gabinet, Irene Montero, ha apuntat: ‘Seduir és tendresa amb els de baix i dents esmolades amb els de dalt. Ajudar la majoria a llevar-se la por.’ També Juan Carlos Monedero: ‘@ahorapodemos no es va fer un forat rient les gràcies a l’1%. Essent plata en desigualtat per culpa del PP i el PSOE. Continuem somrient’, ha dit, referint-se al lema de campanya escollit per Errejón el 26-J: ‘El somriure d’un país’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor