28.06.2016 - 17:12
MADRID, 28 (Portaltic/EP)
IBM ha presentat a Espanya Watson Trend, una aplicació que utilitza les capacitats cognitives d’IBM Watson per mostrar als consumidors quines són les principals tendències de compra i predir els regals que seran més populars en tres categories: electrònica de consum, joguines i salut/fitness.
La companyia, que ja va mostrar les capacitats d’aquesta eina en l’última campanya nadalenca, segueix així traslladant les capacitats cognitives d’IBM Watson –comprensió del llenguatge natural, anàlisi del big data i aprenentatge– a nous àmbits de la vida quotidiana.
“En algun moment segur que tots hem recorregut a xarxes socials, blogs, fòrums, etc., per buscar opinions abans de decidir-nos a comprar alguna cosa. Per això a IBM comencem a veure la possibilitat de recollir tot aquest coneixement col·lectiu que milions de persones bolquen cada dia per ajudar els clients a fer compres més informades”, ha assenyalat la directora d’IBM Commerce Espanya, Carmen García.
IBM Watson Trend analitza diàriament desenes de milions de converses en línia a més de 10.000 fonts, sobretot a mitjans socials, blogs, fòrums, comentaris o qualificacions. Hi identifica patrons a totes i descobreix l’opinió real dels consumidors respecte als articles que han comprat o estan pensant comprar. Amb tota aquesta informació elabora un rànquing o classificació diària dels cent productes més de moda a tot el món en tres categories principals: electrònica de consum, joguines i salut/fitness.
COM FUNCIONA WATSON TREND
Per elaborar el rànquing, que classifica els productes amb un número del zero al cent, Watson Trend mesura tant la mida de la conversa que protagonitzen com el ritme al qual creix la conversa. L’eina ens mostra així quines són les tendències emergents del dia, és a dir, aquells productes que més han escalat en el rànquing o que han irromput amb més força.
Watson Trend ens permet entrar a cadascun dels productes recomanats per obtenir informació més detallada. En clicar individualment a cadascun s’accedeix a una fitxa molt més àmplia, dividida en tres seccions: ‘context’, una breu explicació sobre per què aquest producte és tendència i quina història hi ha darrere seu; ‘opinió’, en què se’ns donen alguns exemples i cites literals d’opinions concretes; i ‘gràfics’, que mostra l’evolució de la tendència en els últims mesos i prediu com estarà durant les pròximes tres setmanes (21 dies).
Com que utilitza tecnologies analítiques per oferir-nos una predicció sobre com evolucionarà la tendència en les pròximes setmanes, podem veure si es tracta d’una moda passatgera o l’article continuarà sent demandat durant més temps. Així podrem planificar compres o permetre que els comerços puguin gestionar més bé les existències.