IAG eleva un 3,9% els seus passatgers fins a juliol, amb 59,5 milions

  • Vueling i British Airways redueixen un 4,4% i un 1,4% el seu trànsit en el mes de juliol

VilaWeb
Redacció
03.08.2017 - 17:01

Vueling i British Airways redueixen un 4,4% i un 1,4% el seu trànsit en el mes de juliol

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

IAG va transportar 59,5 milions de passatgers en els set primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 3,9% respecte al mateix període del 2019, mentre que Iberia va aconseguir un creixement del 6,5% del trànsit, segons va informar el holding a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

El grup aeri, que engloba Iberia, British Airways (BA), Vueling, Air Lingus i la marca LEVEL, va elevar la seva demanda un 3,6% de gener a juliol, després d’augmentar la seva oferta en un 2,7%, amb un factor d’ocupació del 81,8%, 0,7 punts percentuals més.

A més d’Iberia (incloent Iberia Express), a aquest increment també van contribuir Aer Lingus, que va incrementar en un 13,2% el seu trànsit de passatgers, Vueling, que va registrar un augment del trànsit del 4,1%, i l’aerolínia britànica, que va elevar la seva demanda un 1,3%.

Al juliol, IAG va transportar 10,7 milions de passatgers, un 0,9% més pel que fa al mes del 2016, amb un augment del 0,7% de la demanda i de l’1,1% de l’oferta. En el setè mes de l’any, el trànsit de negocis es va incrementar un 3,1% comparat amb el del 2016.

Al juliol Iberia va augmentar el seu trànsit un 5,6% pel que fa al mes de l’any anterior, amb un augment de l’oferta del 7,2%. Aer Lingus va augmentar el seu trànsit de passatgers un 10,7% més i va augmentar la seva oferta d’igual forma, un 10,7% més.

Per contra, els problemes produïts per Vueling i British Airways durant el mes de juliol van suposar que el trànsit de la primera caigués fins a un 4,4% menys, amb una caiguda del 7,4% de l’oferta a causa de les sancions imposades aquest any pels retards en els vols del 2016, mentre que el trànsit de l’aerolínia britànica va caure un 1,4% a causa de les vagues dels seus tripulants de cabina (TCP), acompanyat d’una caiguda de l’oferta del 0,6%.

UN 6,4% MÉS ALS MERCATS DOMÈSTICS

Per mercats, IAG va elevar un 6,4% els seus passatgers al mercat domèstic (Regne Unit, Espanya, Irlanda i Itàlia) fins al juliol, amb 13,8 milions de viatgers, una oferta un 6,8% superior, la demanda va augmentar un 4% i el factor d’ocupació va arribar al 82%, 2,2 punts percentuals més.

A la resta de les rutes europees va registrar 31,9 milions de viatgers, un 3,1% més, amb un increment del 2,4% de la demanda, després de reduir un 0,3% la seva oferta. La taxa d’ocupació va aconseguir el 81,3%, 2,2 punts percentuals més.

Al mercat que engloba Àfrica, Orient Mitjà i Sud d’Àsia va aconseguir 3,3 milions de viatgers, un 5,2% més, després de registrar un augment del 5,1% del trànsit, i un creixement del 4,2% la seva oferta. El coeficient d’ocupació es va situar en el 79,9%, 0,7 punts percentuals més.

A les rutes d’Amèrica del Nord va augmentar un 3% els seus viatgers (6,3 milions de passatgers), amb un 3,1% més de demanda i un increment del 4,8% de l’oferta. El factor d’ocupació es va situar en el 81,1%, 1,4 punts percentuals menys.

A Llatinoamèrica va aconseguir elevar un 1,2% el nombre de passatgers en els set primers mesos de l’any, amb 2,7 milions de viatgers, amb un increment del trànsit del 2,9% i del 2,1% en la seva oferta. El coeficient d’ocupació es va situar en el 83,8%, 0,7 punts percentuals més respecte a l’any passat.

També van augmentar un 4,8% els passatgers a la regió d’Àsia-Pacífic, fins als 1,3 milions de viatgers, amb un 5,8% més de demanda, una oferta un 2,8% més elevada i un coeficient del 84,9%, 2,4 punts percentuals de més.

MÉS CÀRREGA

Pel que fa a la càrrega, IAG va transportar 3,2 milions de tones fins al juliol, un 5,2% més en comparació del mateix període de l’any anterior.

Per aerolínies, British Airways va augmentar un 7,6% la seva càrrega transportada, i Iberia va registrar un 4,3% més de càrrega.

En el mes de juliol IAG va incrementar la seva càrrega un 6,7% fins a les 477.000 tones. Iberia va transportar 97.000 tones i British Airways va traslladar 369.000 tones.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor