IAG eleva un 3,9% els seus passatgers fins a juliol, amb 59,5 milions

  • Vueling i British Airways redueixen un 4,4% i un 1,4% el seu trànsit en el mes de juliol

VilaWeb
Redacció
03.08.2017 - 17:01

Vueling i British Airways redueixen un 4,4% i un 1,4% el seu trànsit en el mes de juliol

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

IAG va transportar 59,5 milions de passatgers en els set primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 3,9% respecte al mateix període del 2019, mentre que Iberia va aconseguir un creixement del 6,5% del trànsit, segons va informar el holding a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

El grup aeri, que engloba Iberia, British Airways (BA), Vueling, Air Lingus i la marca LEVEL, va elevar la seva demanda un 3,6% de gener a juliol, després d’augmentar la seva oferta en un 2,7%, amb un factor d’ocupació del 81,8%, 0,7 punts percentuals més.

A més d’Iberia (incloent Iberia Express), a aquest increment també van contribuir Aer Lingus, que va incrementar en un 13,2% el seu trànsit de passatgers, Vueling, que va registrar un augment del trànsit del 4,1%, i l’aerolínia britànica, que va elevar la seva demanda un 1,3%.

Al juliol, IAG va transportar 10,7 milions de passatgers, un 0,9% més pel que fa al mes del 2016, amb un augment del 0,7% de la demanda i de l’1,1% de l’oferta. En el setè mes de l’any, el trànsit de negocis es va incrementar un 3,1% comparat amb el del 2016.

Al juliol Iberia va augmentar el seu trànsit un 5,6% pel que fa al mes de l’any anterior, amb un augment de l’oferta del 7,2%. Aer Lingus va augmentar el seu trànsit de passatgers un 10,7% més i va augmentar la seva oferta d’igual forma, un 10,7% més.

Per contra, els problemes produïts per Vueling i British Airways durant el mes de juliol van suposar que el trànsit de la primera caigués fins a un 4,4% menys, amb una caiguda del 7,4% de l’oferta a causa de les sancions imposades aquest any pels retards en els vols del 2016, mentre que el trànsit de l’aerolínia britànica va caure un 1,4% a causa de les vagues dels seus tripulants de cabina (TCP), acompanyat d’una caiguda de l’oferta del 0,6%.

UN 6,4% MÉS ALS MERCATS DOMÈSTICS

Per mercats, IAG va elevar un 6,4% els seus passatgers al mercat domèstic (Regne Unit, Espanya, Irlanda i Itàlia) fins al juliol, amb 13,8 milions de viatgers, una oferta un 6,8% superior, la demanda va augmentar un 4% i el factor d’ocupació va arribar al 82%, 2,2 punts percentuals més.

A la resta de les rutes europees va registrar 31,9 milions de viatgers, un 3,1% més, amb un increment del 2,4% de la demanda, després de reduir un 0,3% la seva oferta. La taxa d’ocupació va aconseguir el 81,3%, 2,2 punts percentuals més.

Al mercat que engloba Àfrica, Orient Mitjà i Sud d’Àsia va aconseguir 3,3 milions de viatgers, un 5,2% més, després de registrar un augment del 5,1% del trànsit, i un creixement del 4,2% la seva oferta. El coeficient d’ocupació es va situar en el 79,9%, 0,7 punts percentuals més.

A les rutes d’Amèrica del Nord va augmentar un 3% els seus viatgers (6,3 milions de passatgers), amb un 3,1% més de demanda i un increment del 4,8% de l’oferta. El factor d’ocupació es va situar en el 81,1%, 1,4 punts percentuals menys.

A Llatinoamèrica va aconseguir elevar un 1,2% el nombre de passatgers en els set primers mesos de l’any, amb 2,7 milions de viatgers, amb un increment del trànsit del 2,9% i del 2,1% en la seva oferta. El coeficient d’ocupació es va situar en el 83,8%, 0,7 punts percentuals més respecte a l’any passat.

També van augmentar un 4,8% els passatgers a la regió d’Àsia-Pacífic, fins als 1,3 milions de viatgers, amb un 5,8% més de demanda, una oferta un 2,8% més elevada i un coeficient del 84,9%, 2,4 punts percentuals de més.

MÉS CÀRREGA

Pel que fa a la càrrega, IAG va transportar 3,2 milions de tones fins al juliol, un 5,2% més en comparació del mateix període de l’any anterior.

Per aerolínies, British Airways va augmentar un 7,6% la seva càrrega transportada, i Iberia va registrar un 4,3% més de càrrega.

En el mes de juliol IAG va incrementar la seva càrrega un 6,7% fins a les 477.000 tones. Iberia va transportar 97.000 tones i British Airways va traslladar 369.000 tones.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor