Un hotel de Sueca es nega a atendre tres clientes per parlar en català

  • La Plataforma per la Llengua denuncia que les van convidar a marxar, van enriure’s d’elles i van fer-les fora de males maneres

VilaWeb
Redacció
31.07.2019 - 19:34
Actualització: 02.08.2019 - 09:10

La Plataforma per la Llengua al País Valencià ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística, aquest cop en un hotel a Mareny blau, dins del terme municipal de Sueca. Un cambrer de l’establiment va negar-se a prendre nota a tres clientes si parlaven català, segons explica a VilaWeb Manel Carceller, portaveu de la Plataforma al País Valencià. Quan van demanar que les atengués una cambrera que sí que parlava català, l’amo de l’hotel va convidar-les a marxar. Després d’uns moments de tensió la situació va calmar-se. Tanmateix, van comprovar com sí que es prenia nota a uns nois d’una altra taula que eren del municipi i que també van demanar en català. I que a elles les servien amb mala gana.

Quan ahir les clientes van anar a pagar l’estada i van demanar el full de reclamacions, l’encarregat, de Jaén però a València des de fa catorze anys, els plantà cara. Els va reconèixer que tot i entendre-les, ‘no li donava la gana’ de parlar català. Quan les clientes van recordar-li que la llei l’obligava, se’n rigué d’elles i agafà pel braç una de les clientes, a qui tragué fora de l’hotel. Aquesta clienta, que afirma que mai s’havia sentit ‘tan humiliada’, va ser qui ahir a la nit va posar els fets en coneixement de la Plataforma a través de les xarxes socials.

Carceller afirma que els fets són ‘un acte més de valencioanofòbia’. La Plataforma considera que no és un cas aïllat i destaca l’eficàcia de les denúncies públiques. Explica que, com més casos de discriminació lingüística fa públics, més gent s’atreveix a comunicar-los-en de nous. Els últims dotze mesos, la Plataforma ha recollit deu casos greus al País Valencià.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor