Hongria i Polònia veten l’acord europeu per a l’acollida d’immigrants

  • Von der Leyen insisteix que la qüestió migratòria és un repte comú que necessita una resposta europea

VilaWeb
30.06.2023 - 16:15
Actualització: 30.06.2023 - 16:16

Els caps d’estat i de govern de la UE han estat incapaços de tancar un acord sobre la immigració després que Hongria i Polònia hagin mantingut el veto al text. Després de la trobada, el president del Consell Europeu, Charles Michel, ha explicat que el bloqueig de Budapest i Varsòvia al text s’explica per la seva oposició a la reubicació obligatòria de migrants acordada pels estats. El pacte en l’àmbit de ministres al Consell, que posteriorment s’ha de negociar amb el Parlament Europeu, fixa una “solidaritat obligatòria” en què els països poden cooperar en l’acollida de refugiats o aportar finançament amb uns 20.000 euros per persona rebutjada.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor