25.04.2023 - 20:23
|
Actualització: 25.04.2023 - 23:18
Heura, una empresa barcelonina de productes de proteïna vegetal, ha anunciat avui el llançament de la seva primera patent, pensada per a eliminar els additius que contenen avui les carns vegetals. Segons ha dit el seu fundador, Marc Coloma, aquest pas els acostarà a uns consumidors cada vegada més preocupats pel grau de processament dels aliments vegans. La patent, que començarà a aplicar-se en embotits i salsitxes, permet de retirar additius com conservants, emulsionants o espessidors fins ara necessaris per simular les propietats de la carn. Heura ha anunciat també la seva voluntat de ser rendible l’any 2025 i la intenció de llançar aviat una ronda de finançament de vint-i-cinc milions d’euros per aprofundir en la seva expansió europea.
“Hem aconseguit que productes carnis que necessiten molts additius puguin produir-se sense ells i amb la proteïna i el greix de millor qualitat com a ingredients principals”, ha ressaltat Coloma. Els plans de l’empresa preveuen de llançar al mercat els primers productes lliures de processats a partir del setembre, pas que consideren que pot suposar un salt endavant per la transició que vol pilotar l’empresa al mercat de les proteïnes vegetals.
Per la firma catalana, que ha tardat un any a desenvolupar aquesta innovació que ara haurà de validar l’Oficina Europea de Patents, treure els additius dels productes en millorarà tant el valor nutricional com els costos. Tot i que reconeixen que la inflació dels aliments ha fet que molts productes de la seva gamma vegetal ja tinguin el mateix preu que els seus competidors animals, opten per treballar en “escala” per rebaixar el PVP i anar guanyant quota de mercat. “Aquesta tecnologia ens permetrà en el futur que la major part de la nostra cartera sigui lliure d’additius i resoldre categories que ara requerien molts additius per aconseguir textures tradicionals animals”, ha afegit Coloma abans de presentar davant la premsa la nova patent.
Malgrat que la firma no ha volgut donar gaires detalls sobre sistema aplicat per prescindir dels additius, diuen que es basa en tècniques d’aplicació de temperatures durant el procés d’elaboració.
Heura, que avui es troba present a una vintena de països, ha augmentat el darrer any un 80% la seva facturació i ha passat d’ingressar 17,7 milions el 2021 a recollir-ne més de 31 el 2022. A l’estat espanyol, la marca té una quota de mercat del 80% en productes de proteïna vegetal. Per continuar creixent aposten per augmentar els punts de venda global i mantenir l’estratègia d’internacionalització.