L’helicòpter accidentat a Nova York volava sense caixa negra i l’empresa acumulava deutes

VilaWeb
13.04.2025 - 10:19
Actualització: 13.04.2025 - 10:49
00:00
00:00

El diari The New York Times publica les primeres informacions sobre l’accident mortal de l’helicòpter que va estavellar-se el dijous al riu Hudson de Nova York, on viatjava la família Escobar-Camprubí i el pilot. La investigació de l’Administració Federal d’Aviació (FAA) revela que l’empresa New York Helicopter Charter fa temps que arrossega deutes i que, a més, segons que apunta The New York Post, el vehicle va volar sense caixa negra.

Empresa en fallida

Segons les investigacions amb pilots i més membres del sector, destaquen que el 2019 l’empresa va entrar en fallida i va acumular molts impagaments. Així i tot, Michael Roth, propietari i executiu de New York Helicopter Charter, va recuperar un dels seus helicòpters a final de l’any passat i va reconstruir el negoci amb el nom New York Helicopter Tours.

Malgrat que havia estat una de les empreses més competents del sector, tot va canviar el 2013, quan un dels helicòpters de la flota de l’empresa va haver d’aterrar d’emergència un dels vols turístics. De fet, els primers indicis públics de problemes van arribar la dècada del 2010, quan els avions operats per New York Helicopter Charter es van veure involucrats en dos incidents en dos anys. El primer, com dèiem, el 2013, quan un pilot que transportava una família de quatre turistes suecs sobrevolant el riu Hudson va sentir un soroll estrident i va començar a perdre energia. Mentre queien directes a l’aigua, el pilot va inflar pontons que mantenien l’helicòpter dret i ell i els passatgers van poder sortir-ne il·lesos. L’altre accident va ser el 2015, quan un altre dels helicòpters s’enlairava des d’una base a Nova Jersey. El pilot va començar a perdre el control abans de poder tornar a aterrar l’avió. Un informe d’investigació de l’incident el va descriure com “un aterratge dur”. El pilot, per sort, també va sortir-ne il·lès. Els incidents i els impagaments van obligar l’empresa a reduir la plantilla, que va passar de trenta treballadors a quinze.

De moment, encara no se saben les causes que van fer que les hèlices i la cua es desprenguessin de l’aparell. Amb tot, els experts descarten algunes teories, com ara que l’accident fos per la falta de combustible o per un possible xoc amb un objecte o un ocell.

Per una altra banda, segons que han confirmat autoritats al diari The New York Post, l’helicòpter en què viatjava la família Escobar-Camprubí volava sense caixa negra i, per tant, no s’ha registrat cap informació del vol.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
Fer-me'n subscriptor