Hamilton i Qualcomm avancen el futur de la conducció de vehicles en una conferència al MWC

  • En els anys vinents proliferaran cotxes que es condueixen autònomament i eviten accidents o embussos

VilaWeb

ACN

24.02.2016 - 02:00

El pilot de l’escuderia Mercedes AMG Petronas, Lewis Hamilton, i el president i conseller delegat de QualcommDerek Aberle, han debatut sobre com la tecnologia mòbil revolucionarà el sector de l’automoció i l’experiència de conduir en una conferència aquest dimarts a la tarda al MWC.

Hamilton ha explicat la seva experiència competint al màxim nivell en la Fórmula 1, una competició de la qual ha estat el campió mundial en tres ocasions, i ha assenyalat que la preparació d’un bòlid d’aquesta categoria implica la participació d’equips ‘enormes’ de desenes d’enginyers, a més de comptar amb la tecnologia punta del món de l’automoció.

El pilot ha dit que els enginyers de qualsevol equip d’F1 han d’analitzar milers de dades que afecten la conducció dels vehicles en cada cursa i que la tecnologia per mesurar això millora any rere any.

‘Des de la temperatura dels neumàtics, fins a la velocitat en què faig cada volta, els equips d’enginyers de les escuderies han d’analitzar totes aquestes dades’, ha apuntat l’actual campió del món de Fórmula 1.

Per una altra banda, el director executiu de Mercedes AMG PetronasPaddy Lowe, ha dit que l’automobilisme d’alta competició es tracta d’innovació i d’aportar la millor tecnologia a cada cotxe. I ha afegit: ‘Cada cursa aporta una quantitat enorme d’informació que s’ha d’analitzar i necessitem la infraestructura per analitzar aquesta informació fora del cotxe. Això és el que aporta Qualcomm al nostre equip’.

En l’àmbit de l’aplicació de la tecnologia a la conducció tradicional, Aberle ha comentat que la connectivitat dels vehicles cada cop és una característica més present en els nous models, que permet una integració més profunda amb el telèfon mòbil dels usuaris.

El president de Qualcomm ha avançat que la tecnologia de la telefonia mòbil transformarà l’experiència de la conducció, fins al punt de connectar els vehicles ‘amb tot’: entre un vehicle i un altre, amb els vianants o amb la infraestructura de les ciutats. Les aplicacions d’això aniran des d’evitar col·lisions a controlar la conducció responsable i aconseguir primes d’assegurances inferiors, per exemple.

També ha dit que les noves tecnologies permetran que els cotxes elèctrics sàpiguen quan s’han de connectar a la xarxa per recarregar les seves bateries o permetran l’existència de ‘cotxes autònoms’ que milloraran ‘dramàticament’ la seguretat a les carreteres i la productivitat dels treballadors, que podran comprovar el seu correu o fer altres gestions relacionades amb la seva feina mentre el cotxe condueix sol de camí al seu lloc de feina o evitar embussos de trànsit.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor