27.11.2015 - 09:00
|
Actualització: 01.12.2015 - 07:16
ACN Mataró.-Habitaclia s’expandeix pel Mediterrani i ha deixat de ser només ‘el portal immobiliari de Catalunya’, com s’autoanomenava temps enrere. Des del passat mes de març la companyia, amb seu a Mataró, ha fet el salt al País Valencià i en només vuit mesos ja aglutina el 80% de l’oferta immobiliària disponible en aquest territori. El cercador d’Habitaclia dóna accés actualment a 105.000 cases i pisos de 1.300 immobiliàries valencianes. La decisió de créixer s’havia plantejat ja el 2011, però no ha estat fins ara que els directius han vist la companyia prou consolidada a Catalunya com per sortir també fora. El 2015, asseguren, ha estat un bon any i esperen tancar-lo per sobre dels 5 MEUR de facturació de 2014.
“El 2011 ho vam pensar, però l’anàlisi va durar una hora i mitja. Era clar que calia aprofundir en el nostre territori que era Catalunya perquè llavors, de 5.000 clients potencials, en teníem només 1.000. Ara tenim al voltant de 3.000 clients a Catalunya i ara sí era el moment de sortir. Ens sentim més forts i consolidats”.El director general d’Habitaclia, Javier Llanas, explica així la decisió de la companyia d’obrir nous mercats. La tria pel País Valencià, detalla, es fonamenta en tres aspectes fonamentals: la proximitat geogràfica, la dimensió del mercat –es venen entre un 8% i un 10% més d’immobles que a Catalunya–, el fet de compartir el mercat de platja del Mediterrani i també per una raó de llengua.En aquest sentit, Habitaclia és també present des de la seva fundació a Andorra i des de l’any 2007 a les Illes Balears, tot i que amb una petjada molt menor. A València, en només vuit mesos, el portal immobiliària ha aconseguit captar l’interès d’un 60% de les immobiliàries del territori, que aglutinen un 80% del producte disponible. En xifres absolutes, són 105.000 cases i pisos a través de 1.300 agències.Pel que fa a Catalunya, Habitaclia ha passat del 5.000 pisos que tenia quan es va crear, el 2002, als 250.000 actuals. En els darrers anys també s’han multiplicat exponencialment les visites a la web –d’un milió el 2011 a set milions el 2015– i el nombre d’usuaris únics –de 300.000 el 2011 a dos milions el 2015–.La companyia basa la seva filosofia en una selecció acurada dels immobles i les empreses perquè el producte sigui el màxim “veraç” possible. A més, en els darrers temps, el portar s’ha sotmès a una reforma integral que el fa més àgil i entenedor. “La tecnologia permet ajudar a la recerca de manera més fàcil, les fotografies són més grans, les seleccions més senzilles i la delimitació de les zones més clares”, destaca Llanas.