Habitaclia obre mercat al País Valencià i només en vuit mesos ja aplega el 80% de l’oferta disponible

VilaWeb
Redacció
27.11.2015 - 09:00
Actualització: 01.12.2015 - 07:16

ACN Mataró.-Habitaclia s’expandeix pel Mediterrani i ha deixat de ser només ‘el portal immobiliari de Catalunya’, com s’autoanomenava temps enrere. Des del passat mes de març la companyia, amb seu a Mataró, ha fet el salt al País Valencià i en només vuit mesos ja aglutina el 80% de l’oferta immobiliària disponible en aquest territori. El cercador d’Habitaclia dóna accés actualment a 105.000 cases i pisos de 1.300 immobiliàries valencianes. La decisió de créixer s’havia plantejat ja el 2011, però no ha estat fins ara que els directius han vist la companyia prou consolidada a Catalunya com per sortir també fora. El 2015, asseguren, ha estat un bon any i esperen tancar-lo per sobre dels 5 MEUR de facturació de 2014.

“El 2011 ho vam pensar, però l’anàlisi va durar una hora i mitja. Era clar que calia aprofundir en el nostre territori que era Catalunya perquè llavors, de 5.000 clients potencials, en teníem només 1.000. Ara tenim al voltant de 3.000 clients a Catalunya i ara sí era el moment de sortir. Ens sentim més forts i consolidats”.El director general d’Habitaclia, Javier Llanas, explica així la decisió de la companyia d’obrir nous mercats. La tria pel País Valencià, detalla, es fonamenta en tres aspectes fonamentals: la proximitat geogràfica, la dimensió del mercat –es venen entre un 8% i un 10% més d’immobles que a Catalunya–, el fet de compartir el mercat de platja del Mediterrani i també per una raó de llengua.En aquest sentit, Habitaclia és també present des de la seva fundació a Andorra i des de l’any 2007 a les Illes Balears, tot i que amb una petjada molt menor. A València, en només vuit mesos, el portal immobiliària ha aconseguit captar l’interès d’un 60% de les immobiliàries del territori, que aglutinen un 80% del producte disponible. En xifres absolutes, són 105.000 cases i pisos a través de 1.300 agències.Pel que fa a Catalunya, Habitaclia ha passat del 5.000 pisos que tenia quan es va crear, el 2002, als 250.000 actuals. En els darrers anys també s’han multiplicat exponencialment les visites a la web –d’un milió el 2011 a set milions el 2015– i el nombre d’usuaris únics –de 300.000 el 2011 a dos milions el 2015–.La companyia basa la seva filosofia en una selecció acurada dels immobles i les empreses perquè el producte sigui el màxim “veraç” possible. A més, en els darrers temps, el portar s’ha sotmès a una reforma integral que el fa més àgil i entenedor. “La tecnologia permet ajudar a la recerca de manera més fàcil, les fotografies són més grans, les seleccions més senzilles i la delimitació de les zones més clares”, destaca Llanas.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor